خبرهای داغ:

اورين خوي ميزبان كوهنوردان 10استان شد

همایش بزرگ صعود عمومی به قله اورین خوی یکی از بلندترین قله های کشور در آذربایجان غربی برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۸۴۸۰۰
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، جانشين سپاه خوي به عنوان مسئول برقراري امنيت درصعود عمومي به قله اورين گفت: پاسداران غيور شهرستان خوي در برقراري امنيت كوهنوردان نمره قبولي را كسب كردند.

سرهنگ پاسدار قهرمان درستي اظهار داشت: سپاه با بکارگیری نیروهای پایور، امنیت و حفاظت از برنامه صعود را برعهده داشت و طي 2روز در اين ماموريت نيز خوش درخشيد.

رئیس اداره ورزش و جوانان خوی و دبیر همایش در حاشيه صعود عمومي كوهنوردان10استان به قله سه هزار و 650متري اورين نيز گفت: حدود 3000 علاقه مند به رشته ورزشی کوهنوردی و مدال آور و پیشکسوت ورزش دراين صعود حضور دارند.

آزادي افزود: شرکت کنندگان، پس از یکشب بیتوته در پناهگاه، صعود به قله را در مدت 7 ساعت انجام دادند.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز در این صعود از ثبت صعود عمومی به قله اورین در تقویم ورزشی کشور خبر داد و افزود : این همایش از سال آینده بصورت بین المللی برگزار خواهد شد.

گفتني است کوه اورین بیست ویکمین کوه بلند ایران شناخته شده است كه در 32 کیلومتری شهر فیرورق قامت برافراشته و راه رسیدن به قله آن از دشت سرسبز فیرورق که به نگین سبز آذربایجان غربی مشهور است، می گذرد.

همچنين بايد گفت كه: همایش صعود سراسری به کوه اورین هر ساله در آخرین جمعه خردادماه برگزار می‌شود که امسال به دلیل تقارن آن با ماه مبارک رمضان زودتر از موعد و 7 خردادماه برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات