یک اقتصاددان در گفتگو با «بسیج»:

دولت می‌خواهد با کاهش سود بانکی مردم سهام شرکت‌های ورشکسته را بخرند!

علی یونسی گفت: در شرایطی که بسیاری از واحدهای تولیدی و کارخانجات شرایط اغمای تولیدی را می گذرانند چگونه دولت مردم را به سوی واحدهای تولیدی بدون بازده سوق می دهد؟!بازار سرمایه با کاهش نرخ سود بانکی جذاب نیست.
کد خبر: ۸۶۸۴۷۹۸
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵

علی یونسی اقتصاددان و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت : با توجه به اینکه بسیاری از مردم پول خود را در بانک سرمایه گذاری کرده اند تا با توجه به شرایط رکود و بیکاری که در جامعه گسترده شده است بتوانند سودی را کسب  کنند و به امورات زندگی خود بپردازند کاهش نرخ سود سپرده گذاری در این بازه زمانی خوب به نظر نمی رسد.

وی با بیان اینکه دولت تمهیدات لازم برای کاهش نرخ سود بانکی را فراهم نکرده است افزود: دولت باید به شکل مرحله بندی شده نسبت به کاهش نرخ سود سپرده گذاری فعالیت می‌کرد در شرایطی که بسیاری از واحدهای تولیدی و کارخانجات شرایط اغمای تولیدی را می‌گذرانند چگونه دولت مردم را به سوی واحدهای تولیدی بدون بازده سوق می دهد؟!بازار سرمایه با کاهش نرخ سود بانکی جذاب نیست.

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: دولت می‌خواهد با کاهش سود بانکی مردم سهام شرکت‌های ورشکسته را بخرند! دولت و مدیران دولتی از تفکر مدیریتی لازم و شایسته نظام اقتصادی برخوردار نیستند و مکان هایی که مردم کمتر رغبت به سرمایه گذاری دارند از طریق تبلیغات کاذب دولتی مهم جلوه داده می شود تا مردم را به سمت و سوی دولتی بکشانند و هر بار قربانی اقتصادی مردم هستند .

وی در خاتمه افزود: محل سرمایه گذاری مردم متفاوت است زمانی مردم به شکل فعال در بازار فعالیت سرمایه ای داشتند دولت با تبلیغات ارائه  سود بالا بانکی سرمایه مردم را به سوی بانک ها کشید و حال که سرمایه مردم موجب رونق بانک شده است نرخ سود را کاهش می‌دهد این ها نتیجه مدیران غیر مردمی در اقتصاد را نشان می دهد.

ارسال نظرات