مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی:
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: میزان دام به مرتع در آذربایجان غربی دو برابر است.
کد خبر: ۸۶۸۴۷۹۳
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، رحمان وهاب‌زاده گفت: آذربایجان غربی 2 میلیون و 700 هزار هکتار عرصه ملی دارد که حراست از تمام این عرصه‌های ملی مستلزم همکاری هرچه بیشتر بهره‌برداران و مسؤولان است.

وی با اشاره به تعداد بهره‌بردار منابع طبیعی آذربایجان غربی، خاطرنشان کرد: یک هزار مجری و بهره‌بردار در مراتع آذربایجان غربی وجود دارد که به صورت مستقیم از عرصه‌های ملی بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی با بیان اینکه در این خصوص باید شاهد فرهنگسازی باشیم، تصریح کرد: حراست و نگهداری از عرصه‌های ملی وظیفه همگانی بوده و برای تمام افراد جامعه لازم و ضروری است.

این مسؤول بهره‌برداری بی‌رویه از مراتع را مشکل جدی استان عنوان کرد و اذعان داشت: این در حالی است که آذربایجان غربی به ویژه شهرهای شمالی استان، هر ساله پذیرای تعداد قابل توجهی عشایر است.

وهاب‌زاده با بیان اینکه در این خصوص کلاس‌های توجیهی برای عشایر برگزار می‌شود، اعلام کرد: به صورت مرتب برای عشایر و سایر بهره‌برداران منابع طبیعی در خصوص حراست هرچه بهتر و بیشتر از مراتع دوره آگاه‌سازی برگزار می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی با بیان اینکه باید وضعیت موجود را در عرصه‌های ملی طوری مدیریت کرد که در آینده دچار مشکلاتی در این خصوص نشویم، اظهار داشت: هم اکنون ظرفیت دام به مرتع در آذربایجان غربی دو برابر است.

این مسؤول ادامه داد: دو برابر بودن ظرفیت دام به مرتع در استان آذربایجان غربی سبب شده تا به مراتع استان خسارت قابل توجهی وارد شود.

ارسال نظرات