خبرهای داغ:
مدیر اجرایی احیای دریاچه ارومیه خبر داد

مبارزه با ریزگردها از طریق عملیات بیابان‌زدایی در اراضی اطراف دریاچه ارومیه

مدیر اجرایی احیای دریاچه ارومیه در اداره کل منابع طبیعی آذربایجان غربی از مبارزه با ریزگردها از طریق عملیات بیابان‌زدایی در اراضی اطراف دریاچه ارومیه خبر داد.
کد خبر: ۸۶۸۴۷۹۲
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، مجید موسی‌زاده گفت: اطراف دریاچه ارومیه به دلیل پس‌روی آب این دریاچه طی سالهای گذشته، با بیابان‌زایی مواجه بوده است.

وی با بیان اینکه اراضی اطراف دریاچه ارومیه دچار فرسایش بادی شده است، تصریح کرد: در این خصوص اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی اقدامات بیولوژیکی و بیومکانیکی را در این زمینه در دست اجرا دارد.

مدیر اجرایی احیای دریاچه ارومیه در اداره کل منابع طبیعی آذربایجان غربی با بیان اینکه این اقدامات برای ایجاد پوشش گیاهی مجدد در این اراضی انجام می‌گیرد، ادامه داد: علاوه بر این از کانون‌های ریزگرد نیز در این اراضی جلوگیری می‌شود.

این مسؤول با اشاره به اقدامات اجرایی در این زمینه، اعلام کرد: در 7 هزار و 600 هکتار از اراضی اطراف دریاچه ارومیه اقدامات خاک شناسیی و مطالعه‌ای انجام گرفته است.

موسی‌زاده با بیان اینکه با خاک شناسی انجام گرفته، عملیات اجرایی نیز آغاز شده است، خاطرنشان کرد: نقشه‌برداری از یک هزار و 700 هکتار اراضی اطراف دریاچه ارومیه، احداث آبگیر در 150 هکتار از اراضی از جمله این اقدامات است.

مدیر اجرایی احیای دریاچه ارومیه در اداره کل منابع طبیعی آذربایجان غربی با بیان اینکه بذرکاری نیز در راستای افزایش پوشش گیاهی در این اراضی انجام می‌گیرد، اظهار داشت: عملیات بذرکاری در 2 هزار و 600 هکتار از اراضی اطراف دریاچه ارومیه به منظور افزایش پوشش گیاهی انجام گرفته است.

این مسؤول به عملیات قرق نیز در اراضی اطراف دریاچه ارومیه اشاره کرد و ادامه داد: عملیات قرق در 3 هزار و 200 هکتار از اراضی اجرایی شده است که امید می‌رود با چنین اقداماتی شاهد کاهش گرد و خاک در اطراف دریاچه ارومیه باشیم.

موسی‌زاده با بیان اینکه این اقدامات در اراضی اطراف دریاچه ارومیه شامل ارومیه، میاندوآب و سلماس اجرایی می‌شود، تصریح کرد: برای اجرای این پروژه‌ها 5 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار