مدیرکل برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ارومیه گفت: باید فعالیت‌های علمی دانشجویان با الهام از آموزه‌های دینی طراحی و برگزار شود.
کد خبر: ۸۶۸۴۷۸۷
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام کریم جباری گفت: فعالیت‌های علمی و فکری مختلف مانند مناظره‌های ویژه دانشجویان در استان و مناطق مختلف کشورمان برگزار می‌شود که باید برای اجرای آنها با الهام گرفتن از آموزه‌های دینی اهتمام کرد.

وی مناظره‌های ویژه دانشجویان را مصداق بارز سخن امیرالمومنین حضرت علی(ع) مبنی بر «اندیشه‌ها را مانند مشک کره‌گیری به چالش بیندازید و به هم بکوبید تا از آن میان نظرات صائب و صحیح بیرون بیاید» دانست.

این مسؤول با بیان اینکه مناظره‌ها مصداق بارز سخن دیگر حضرت علی(ع) مبنی بر «عالم‌ترین مردم کسی است که دانش دیگران را به علم خود بیفزاید»، ادامه داد: به وضوح شاهد هستیم که این سخن در مناظرات علمی تبلور می‌یابد.

جباری با اشاره به اینکه شنوندگان و داوران همچنین طرف‌های مناظره دو تفکر ناقص را به واسطه دقت، مطالعه و تحقیق توسعه می‌بخشند، اضافه کرد: کسانی که شنونده این سری برنامه‌ها و مستمع مناظره هستند، با بررسی نقاط قوت و ضعف طرفین به یک تفکر جامع و مبتنی بر واقعیت‌ها دست پیدا می‌کنند.

مدیرکل برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ارومیه متذکر شد: چنانچه این قبیل نشست‌ها به صورت علمی و منطقی در فضایی عقلانی ضمن پرهیز از نزاع‌های غیرعلمی برگزار شود، به طور قطع احساسات، علایق و تعصبات اشخاص با هم برخورد نمی‌کند.

این عضو هیأت علمی دانشگاه ارومیه با اظهار اینکه در نشست‌هایی از این دست شکست‌خورده و پیروز به معنای واقعی کلمه وجود ندارد، یادآوری کرد: به طوری که هر دو طرف پیروز هستند، زیرا بدون در نظر گرفتن علایق و پیش‌داوری‌های شخصی نسبت به بیان مطالب خود اقدام می‌کنند.

وی با اظهار اینکه طبق مصوبه شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های کشور مقرر شده است تا پنج سال جهاد دانشگاهی به عنوان مبتکر این مسابقات اقدام کند، گفت: سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی برای اجرای پروتکل این سری مسابقات با مشارکت دانشگاه‌ها و نهادها در سطح دانشگاه‌های کشور اقدام می‌کند.

این استاد دانشگاه با اظهار اینکه در طول یک آئین با حضور اعضای هیات داوران و مسئولان دانشگاه از تیم‌های برگزیده با اهدای هدایا تجلیل به عمل آمد، تصریح کرد: تجلیل از نفرات برگزیده منجر به ایجاد انگیزه بین دانشجویان برای فعالیت در این زمینه می‌شود.

ارسال نظرات