خبرهای داغ:
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی خبر داد

توقیف پژو پارس با بیش از 57 میلیون ریال خلافی در ارومیه

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی از توقیف یک دستگاه خودروی سواری پژو پارس با 57 میلیون و 400 هزار ریال خلافی در محور ارومیه به میاندوآب خبر داد.
کد خبر: ۸۶۸۴۷۸۶
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳
عباس فرمانی گفت: ماموران پلیس راه استان حین گشت‌زنی در محور ارومیه به میاندوآب یک دستگاه خودروی سواری پژو پارس را به دلیل تخلفات حادثه‌ساز متوقف کردند.

وی خاطرنشان کرد: در استعلام‌های صورت گرفته شده از این خودرو مشخص شد که خودروی مذکور دارای 57 میلیون و 400 هزار ریال خلافی پرداخت نشده است، با روشن شدن موضوع خودرو جهت سیر مراحل قانونی به پارکینگ منتقل شد.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: طبق ماده هشت قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی خودروهای که دارای بیش از 10 میلیون ریال خلافی پرداخت نشده باشند، طبق قانون توقیف و به پارکینگ منتقل خواهند شد.

فرمانی گفت: رانندگان می‌توانند برای اطلاع از وضعیت خلافی خودروی خود، شماره UIN پشت کارت خودروی خود را به شماره 1101202020 پیامک کنند که میزان خلافی خودرو از طریق پیامک برای آنها ارسال شود.

این مسؤول بر ضرورت رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه بی‌احتیاطی رانندگان به قوانین راهنمایی و رانندگی مهم‌ترین عامل تصافادت جاده‌ای است از رانندگان درخواست می‌شود برای حفظ جان خویش و هم‌استانی‌ها نسبت به رعایت قوانین رانندگی کوشا باشند.

فرمانی در ادامه بر ضرورت پرداخت به موقع خلافی خودروهای سواری توسط رانندگان تاکید کرد و افزود: رانندگان باید خلافی خودروی خویش را با استفاده از پلیس+10 و یا از طریق مراجعه به پلیس راهور کنترل کرده و اگر خلافی داشتند نسبت به پرداخت به موقع این خلافی اقدام کنند زیرا که اگر خلافی آنان بالای یک میلیون تومان باشد خودروی آنان توسط ماموران پلیس راه و پلیس راهور متوقف می‌شود و این توقف ممکن است در حین مسافرت آنان صورت بگیرد و این امر موجب رنجش خاطر راننده می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف پلیس از اعمال قانون کسب درآمد نیست، تصریح کرد: پلیس با اجرای دقیق قانون با رانندگان متخلف برخورد می‌کند و در این رابطه گشت‌های متعددی به صورت محسوس و نامحسوس در جاده‌ها مستقر و بر ترددهای برون شهری نظارت می‌کنند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی از رانندگان خواست با سرعت مطمئنه رانندگی و از عجله، شتاب و هرگونه عملی که موجبات حواس پرتی راننده را فراهم می‌کند، بپرهیزند.

این مسؤول افزود: فرهنگ‌سازی لازم برای رانندگان در خصوص رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی باید توسط مسؤولان ذیربط صورت پذیرد و رانندگان باید بدانند که رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان مهم‌ترین عامل در کاهش تصادفات جاده‌ای آذربایجان غربی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار