مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان غربی اعلام کرد
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان غربی با اشاره به اجرای طرح‌های ارتقاء ایمنی جاده‌ای در این استان گفت: پنج طرح ارتقای ایمنی و طرح نظارت و کنترل وسایط نقلیه عمومی با اعتبار 2 میلیارد و 398 میلیون ریال طی سال 94 اجرایی شده است.
کد خبر: ۸۶۸۴۷۸۵
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، عبدالحسین علی اکبری به شاخص‌های آماری ایمنی و ترافیکی در استان اشاره کرد و اظهار داشت: سال 94 تلفات تصادفات رانندگی بین شهری و روستایی در آذربایجان غربی از 15 درصد کاهش نسبت به سال 93 برخوردار است.

وی با اشاره به عملکرد مراکز معاینه فنی استان طی سال 94، ادامه داد: تعداد 48 هزار و 112 دستگاه وسیله نقلیه سنگین به شش مرکز معاینه فنی استان مراجعه که از این تعداد 42 هزار و 336 دستگاه وسیله نقلیه مورد قبول فنی بودند و تعداد 5 هزار و 776 دستگاه از نظر فنی رد شدند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان غربی با اشاره به تصادفات جاده‌ای در استان، یادآور شد: تعداد 5 هزار و 534 فقره تصادف در سطح محورهای مواصلاتی استان توسط پلیس راه ثبت گردیده و امداد خودرو توسط سه شرکت با تعداد 73 خودرو صورت گرفته است.

علی اکبری به اجرای طرح‌های ارتقاء ایمنی اشاره کرد و ابراز داشت: پنج طرح شامل ارتقاء ایمنی ادوات کشاورزی، موتورسواران، وانت‌بارها، سرنشینان، عابرین پیاده و طرح نظارت و کنترل وسایط نقلیه عمومی با اعتبار 2 میلیارد و 398 میلیون ریال طی سال گذشته اجرایی شده است.

این مسؤول بر مقوله ارائه آموزش‌های لازم در جهت فرهنگ‌سازی ایمنی و ترافیک تاکید کرد و ادامه داد: در راستای نهادینه کردن فرهنگ ترافیک ضرورت دارد آموزش‌ها از رده‌های سنی پایین آغاز شود و ارائه آموزش‌ها در پیشگیری و کاهش سوانح و تلفات جاده‌ای نقش به سزایی ایفا می‌کند.

وی با اشاره به اهداف و رویکردها در بخش ایمنی و ترافیک، متذکر شد: اجرای منسجم‌تر و قوی‌تر طرح‌های ارتقای ایمنی در صورت استمرار و ابلاغ آنها از طرف ستاد و بهره‌برداری از اطلاعات سامانه‌های هوشمند در تحلیل تصادفات در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان غربی ادامه داد: تلاش در اجرای طرح‌ها به صورت پیمانی و تلاش در جهت تقویت کمیسیون ایمنی و پیگیری مصوبات آن از دیگر اهداف و رویکردها در بخش ایمنی و ترافیک به شمار می‌رود.

ارسال نظرات