خبرهای داغ:
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم خبر داد؛
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم از تصویب پیشنهاد تعیین سالروز شهادت حضرت زهرا(س) به عنوان روز شهید گمنام در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۸۴۷۸۲
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، احمد حسینی با اشاره به روند پیشنهاد تعیین روز شهید گمنام گفت: پیشنهاد نامگذاری سالروز شهادت حضرت زهرا (س) به عنوان روز شهید گمنام یا شهید بی‌نشان، از طریق این اداره کل به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان ارسال شد و پس از ارائه توضیحاتی از قبیل وضعیت اهتمام به گرامیداشت کشته شدگان گمنام در کشورهای دیگر، شهدای گمنام و بی‌نشان دوران انقلاب و دفاع مقدس و ارائه آماری از آن شهدای والامقام در کشور و استان قم، این پیشنهاد مورد بررسی قرار گرفت و پس از تطبیق، به اتفاق آراء تصویب شد.

وی افزود: همچنین مقرر شد طی فراخوانی از جامعه هنری استان قم، عنوان مناسب و زیبایی برای این روز که در حقیقت تکریم شهدای گمنام و بی‌نشان در سایه‌سار گرامیداشت سالروز شهادت بی‌بیِ بی‌حرم، حضرت زهرای مرضیه (س) است، انتخاب شود.

پیشنهاد مصوب تعیین سالروز شهادت حضرت زهرا (س) به عنوان روز شهید گمنام برای طی مراحل بعدی و تصویب نهایی، به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال می‌شود.

یکصد و چهل و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم به ریاست آیت‌الله سعیدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قم و با حضور احد جمالی معاون سیاسی امنیتی استانداری و مدیران دستگاه‌های استان و اعضای شورای فرهنگ عمومی در سالن جواد الائمه (ع) استانداری برگزار شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها