خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی سردشت از کشف 128 کیلوگرم پیش‌ساز شیشه در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۸۴۷۷۹
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، محمدعلی راستگو گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت یک باند مواد مخدر در امر توزیع مواد روانگردان شیشه در شهرستان سردشت، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی این شهرستان با انجام یکسری اقدامات تخصصی پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه این متهم شده و با کسب مجوز قضائی مخفیگاه این متهم را بازجویی کرده و در این بازرسی 128 کیلو و 400 گرم پیش‌ساز را کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی سردشت خاطرنشان کرد: در این راستا یک نفر دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مقر پلیس منتقل شد و سپس به مقامات قضائی این شهرستان تحویل داده شد.

این مسؤول گفت: پدیده شوم و خانمان‌سوز اعتیاد بدون مشارکت مردم از میان برداشته نمی‌شود و همکاری شهروندان با پلیس در زمینه مبارزه با مواد مخدر گام موثری در برخورد با این معضل است.

راستگو از مردم این شهرستان درخواست کرد هرگونه موارد مشکوک را مبنی بر فعالیت قاچاقچیان مواد مخدر را از طریق تماس با پلیس 110 با ماموران انتظامی این شهرستان در میان بگذارند.

وی با بیان اینکه پیش‌ساز شیشه ماده‌ای برای ساخت شیشه است، افزود: شیشه جزو خطرناک‌ترین ماده مخدر بوده که مصرف آن سبب به خطر افتادن جان انسان می‌شود و به دلیل توهمی که در مصرف‌کننده ایجاد می‌کند، مغز وی را از کار انداخته و در بسیاری از موارد معتاد این ماده مخدر دست به قتل اطرافیان خویش می‌زند.

فرمانده انتظامی سردشت ادامه داد: ماده مخدر شیشه علاوه بر اینکه تعادل میانجی‌های شیمیایی را به هم می‌ریزد موجب تخریب برخی نواحی مغز می‌شود که نباید تحریک شوند، از طرفی این مواد با از بین بردن سرکوبگرهای مغز که به صورت ساختاری، ژنتیکی یا از طریق یادگیری و آموزش در مغز تربیت شده‌اند، موجب ایجاد توهم و هذیان می‌شود.

این مسؤول ادامه داد: واکنش‌های افرادی که به مصرف شیشه وابسته شده‌اند به صورت حالاتی از خشم، پرخاشگری، سوءظن، بدبینی، افسردگی، بی‌تدبیری، عدم آرامش و ... بروز می‌کند، این امر رفتارهای غیرطبیعی را در افراد ایجاد می‌کند و اطرافیان به سهولت می‌توانند این تغییرات رفتاری را تشخیص داده و احتمال دهند که فرد به مصرف شیشه روی آورده است.

راستگو افزود: قاچاقچیان مواد مخدر صنعتی با تبلیغات فریبنده در شبکه‌های ماهواره و اینترنت اقدام به فروش این ماده مخدر صنعتی می‌کنند و اظهار می‌کنند که این ماده مخدر فرد مصرف‌کننده را معتاد نمی‌کند در صورتی که مصرف مواد مخدر صنعتی بسیار خطرناک‌تر از مصرف مواد مخدر سنتی است.

فرمانده انتظامی سردشت بر ضرورت توجه والدین به رفتار فرزندان خود تاکید کرد و ادامه داد: والدین باید رفتار فرزندان خویش را خصوصا در سنین نوجوانی مورد توجه قرار دهند و اجازه هم‌صحبتی آنان را با افراد ناباب ندهند.

ارسال نظرات