مسؤول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های مساجد آذربایجان غربی خبر داد
مسؤول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی از فراخوان پژوهشی «احیای هویت زن با محوریت مساجد» در استان همگام با مناطق مختلف کشور خبر داد.
کد خبر: ۸۶۸۴۷۷۸
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام اباذر بیگی گفت: آموزش و پژوهش ستاد عالی نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور فراخوان مقالات، کتب و پایان‌نامه‌ها با عنوان فوق را در برنامه دارد.

وی در ادامه سخنان خود عنوان کلی و مشخص این فراخوان را «احیای هویت و کرامت زن مسلمان در بستر مسجد طراز اسلامی» عنوان کرد و ادامه داد: مهلت ارسال آثار 21 تیر ماه 1395 مصادف با روز عفاف و حجاب است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در این حرکت علمی و فرهنگی می‌توانند به دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان و کارشناسان مراجعه کنند تا به این ترتیب اطلاعات لازم و کافی به دست آورند.

بیگی با اشاره به اینکه در آئین اختتامیه از نفرات برتر و برگزیده تجلیل به عمل می‌آید، ادامه داد: از جوانان، فرهنگیان، دوستداران اهل بیت، عصمت و طهارت(ع) این انتظار وجود دارد که در این رویداد فرهنگی و فکری حضور پرشور و فعال داشته باشند.

وی تصریح کرد: مقاله‌ها، کتب و پایان‌نامه‌هایی که مضمون آنها در عناوین پیشنهادی فراخوان ذکر شده باشد در کمیته علمی پذیرفته می‌شود، بنابراین باید شرکت‌کنند‌هگان به این موضوع دقت و توجه کافی کنند.

مسؤول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی در ادامه مقاله، پایان‌نامه و کتاب را قالب‌های قابل ارائه در این فراخوان عنوان کرد، بیان داشت: همچنین علاقه‌مندان از طریق ارتباط با کارشناسان اطلاعات لازم درباره فرمت مطالب و شیوه نگارش را کسب می‌کنند.

این مسؤول مطالب چاپ نشده در محورهای فوق را اولویت‌های موجود برای پذیرش آثار در کمیته علمی این فراخوان عنوان و تصریح کرد: این سری مسابقات، جشنواره‌ها و... یک فرصت مغتنم برای تعمق و مطالعه همچنین تولید محتوا پیرامون اولیای الهی است که نباید از آن غفلت ورزید.

بیگی مبانی نظری، زمینه‌های تحقق راهبردها و راهکارهای احیای هویت و کرامت زن مسلمان در بستر مسجد طراز اسلامی را از جمله محورهای تعریف شده برای این فراخوان برشمرد و برای استقبال پرشور جوانان در این زمینه ابراز امیدواری کرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود کارکرد مسجد در گفتمان‌سازی نگاه متعالی اسلام به زن مسلمان در جامعه، نقد و بررسی وضعیت فعلی حضور و فعالیت زنان در مساجد و نقش مسجد در احیای کارکردهای اصلی نظام خانواده را موضوع‌های پیشنهادی برای پرداختن در این فراخوان ذکر کرد.

مسؤول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی اظهار داشت: برای کیفیت بخشیدن به فعالیت‌هایی از این دست به صورت جدی و با عزم راسخ گام برداشته شود، زیرا به معنای واقعی کلمه این سری فعالیت‌ها جوانان ما نیاز دارند.

وی ضمن ابراز تاسف از اینکه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جنگ فرهنگی و جنگ نرم علیه مردم کشور ما در مرحله بالاتر از آن علیه جهان اسلام آغاز کرده‌‌اند، تصریح کرد: باید برای بی‌اثر کردن این سری تهدیدها و توطئه‌ها تلاش مستمری صورت گیرد.

ارسال نظرات