بسیج دانشجویی ۵۶ مرکز دانشگاه فرهنگیان کشور در نامه ای به مراجع تقلید اعلام کردند: در برخی کتب درسی با نام مرجعیت اقداماتی درحال انجام است که با اصول انقلاب امام (ره) همخوانی ندارد، از این انحراف جلوگیری کنید.
کد خبر: ۸۶۸۴۷۵۹
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹
به گزارش سرویس بسیج فرهنگیان خبرگزاری بسیج، بسیج دانشجویی 56 مرکز دانشگاه فرهنگیان کشور در نامه‌ای خطاب به مراجع عظام تقلید اعلام کردند: در برخی کتب درسی در حوزه معارف اسلامی در مقطع متوسط اقداماتی درحال انجام است که با اصول ارزشمند انقلاب اسلامی و منش و منویات امام راحل(ره) و رهبری همخوانی ندارد. به نظر می‌رسد برخی نهادهای دولتی گام در مسیری گذاشته‌اند که انتهای آن چیزی به جز ارائه یک مدل جعلی و تقلبی از جمهوری اسلامی نخواهد بود.

در ابتدای این نامه با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش اساسی‌ترین نهاد اجتماعی در شکل‌دهی، هدایت و کنترل افکار هر جامعه بشری است، آمده است: داشتن یک آموزش و پرورش توانمند لازمه هر توسعه اجتماعی است. آموزش و پرورش در شکل گیری شخصیت انسان ها در سنین نوجوانی و آغاز جوانی نقشی موثر و غیرقابل انکاری دارد. لذا به اعتقاد همه خردمندان باید از نفوذ افکار و رفتارهای انحرافی در این نهاد ارزشمند به جد جلوگیری کرد تا بدینوسیله بتوان از نفوذ فکری و تربیتی در این نهاد مقدس جلوگیری کرده و مسیر تربیت نیروهایی مستعد، متعهد، توانمند و عالم به ارزش‌های ایرانی اسلامی را فراهم کرد.

این تشکل‌های دانشجویی در ادامه نامه خود اعلام کردند: در برخی کتب درسی در حوزه معارف اسلامی در مقطع متوسط اقداماتی درحال انجام است که با اصول ارزشمند انقلاب اسلامی و منش و منویات امام راحل(ره) و رهبری  همخوانی ندارد. به نظر می‌رسد برخی نهادهای دولتی گام در مسیری گذاشته اند که انتهای آن چیزی به جز ارائه یک مدل جعلی و تقلبی از جمهوری اسلامی نخواهد بود.

در ادامه این نامه آمده است: در این میان آموزش و پرورش را نیز از تیر تحریف خود در امان نگه نداشته اند. اگرچه چند صباحی است که بازار تحریف آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی رونق گرفته است و به فرموده رهبر معظم انقلاب خطر برقراری جمهوری اسلامی تقلبی هر آینه از راه می‌رسد. این امر موجب نگرانی دانشجو -معلمان انقلابی و دلسوزی شده است که خود را بانیان تربیت نسل آینده ایران اسلامی می‌دانند.

این تشکل‌های دانشجویی به نمونه‌هایی از این اقدامات اشاره کرده و عنوان کردند: بخشی از این اقدامات «حذف بخش آمریکا ستیزی از درس 16کتاب پیام های آسمانی سال سوم دوره متوسطه اول چاپ1391»، «حذف بخش پیشنهاد مراجعه دانش آموزان به بسیج در کتاب پیام های آسمانی سال دوم متوسطه اول سال1390.درس پانزدهم(جهاد)»، «حذف بخش هایی از درس چهارم کتاب پیام های آسمانی سال دوم متوسطه اول چاپ 1390» که درخصوص مشکلات اجتماعی واخلاقی کشورهای اروپایی و امریکایی نوشته شده بود و همچنین طبق خبرهای شنیده شده «ساعات دروس معارف اسلامی در مقطع متوسطه دوم کاهش پیدا کرده است».

در پایان این نامه آمده است: کارشناسان و مسئولان ذی‌ربط این طور قلمداد می‌کنند که این تغییرات و حذفیات با تایید نظارت علما و مراجع عظام صورت گرفته و این مسئله را در زیر سایه مراجع و علمای توجیه کرده‌اند و بدینوسیله از پاسخگویی به مطالبات شانه خالی کرده‌اند.

دانشجو - معلمان بسیجی سراسر کشور در نامه خود از مراجع تقلید و علمای امر استدعا کردند که از انحراف محرز و مسلم از خط بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی که متاسفانه به نام مرجعیت عظیم الشان در حال انجام است جلوگیری کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات