مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه میثم مشهد در گفتگو با "بسیج":

دشمن در برجام به دنبال کنترل رفتار ایران است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه میثم مشهد بیان داشت: دشمن در برجام به شدت به دنبال کنترل رفتار ایران است و این در حالی است که برخی شعار مرگ بر آمریکا را پایان یافته می دانند.
کد خبر: ۸۶۸۴۷۴۱
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶
حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن گلقندشتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، در تبیین مفهوم (جهاد کبیر) با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری حفظه الله تعالی در مراسم دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه امام حسین (ع) و همچنین خبرگان رهبری بیان داشت: مقام معظم رهبری مرحله جدیدی از جهت‌دهی را برای نیروهای انقلابی مخصوصا سپاه تحت عنوان (جهاد کبیر) آغاز کرده اند.

وی با بیان آیه « فَلا تُطِعِ الْكَافِرِينَ وَجَاهِدْهُم بِهِ جِهَاداً كَبِيراً » افزود: در این آیه به پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله سفارش شده است، که از کافرین اطاعت نکند و با آنها به جهاد کبیر برخیزند.

گلقندشتی با اشاره به اینکه هر جهادی نیاز به ابزار دارد، گفت: در آیه فوق بنا به نظر تمامی مفسرین شیعه، ابزار جهاد قرآن است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه میثم با برشمردن اقسام جهاد در اسلام، افزود: جهاد اصغر که همان جنگ نظامی یا سخت، جهاد اکبر یا مبارزه با نفس است که در این رابطه نبی مکرم اسلام(ص) نسبت به گروهی که از جهاد اصغر با فتح و پیروزی برگشته بودند،فرمودند: (مرحبا، به گروهی که از جهاد اصغر با پیروزی برگشتند، امید است که از جهاد اکبر نیز سربلند بیرون بیایند)؛ اصحاب سوال کردند جهاد اکبر چیست؟ گفت: مبارزه با نفس.

مسئول نمایندگی ولی فقیه ناحیه میثم افزود: این جهاد شامل ترک معاصی، شهوات و لذات می‌شود و جهاد کبیر که بالاتر از این دو است و یک نوع جهاد فرهنگی است.

وی افزود: هدف از جهاد کبیر تسلط بر اذهان و قلوب است.  

گلقندشتی در ادامه در پاسخ به این پرسش که چرا امروز مقام معظم رهبری این تعبیر را دارند، بیان داشت: امروز دشمن تمام ابزارهایش را به میدان آورده و عملا یقین پیدا کرده است که نمی‌تواند بر ایران اسلامی در جنگ نظامی پیروز شود.

وی با نقل قول از خانم رایس، وزیر امورخارجه اسبق آمریکا که گفته بود ما دیگر به دنبال تغییر و براندازی در ایران نیستیم، بلکه به دنبال کنترل و مهار رفتار ایران هستیم، گفت: دشمن در برجام به شدت به دنبال کنترل رفتار ایران است، متاسفانه برخی در داخل هم از آن تبعیت می کنند و سخن گفتن از برجام 2و3 در مسائل منطقه ای برای همین است و می گویند دیگر دوران شعار مرگ بر آمریکا پایان یافته است لذا مقام معظم رهبری جهاد کبیر را تبعیت نکردن از دشمن در همۀ ابعاد فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و هنری و ... می دانند.

وی دو نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی را در راستای جهاد فرهنگی و تاثیر بر قلوب جوانان غربی در مقابلۀ با تبلیغات ضد ایران و اسلام دانست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها