رئیس بنیاد نخبگان مازندران گفت: 30 محصول حوزه فن‌آور بنیاد ملی نخبگان مازندران به مرحله تجاری‌سازی رسید.
کد خبر: ۸۶۸۴۶۲۰
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،محسن جهانشاهی در حاشیه نخستین نمایشگاه استانی دستاوردهای استانی فن‌آوری‌های نوین در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل اظهار کرد: بنیاد نخبگان مازندران از سال 89 فعالیت خود را آغاز کرد و هم‌اکنون بیش از 850 عضو دارد.

وی از فعال کردن فاز دوم بنیاد نخبگان خبر داد و افزود: در پی ماندگاری بنیاد نخبگان مازندران هستیم و ماندگاری نخبگان اتفاق نمی‌افتد مگر در حوزه فن‌آوری نوین، دانش‌بنیان و کسب و کار تا برای نخبگان فضای نوین ایجاد کنیم تا کارآفرینی برای خود رقم بزنند.

رئیس بنیاد نخبگان مازندران تصریح کرد: این نخستین نمایشگاه دستاورد نوین در مازندران است که در حوزه نانو، سلول‌های بنیادین، گیاهان دارویی، دریا و حوزه‌هایی که متناظر است در 14 ستاد حوزه توسعه فن‌آوری کشور در مازندران که با مدیریت و محوریت نخبگان و استعدادهای برتر راه‌اندازی شد.

جهانشاهی خاطرنشان کرد: شرکت‌کننده این نمایشگاه‌ها ممکن است یا عضو هیأت علمی بوده که قصد ایجاد هسته فن‌آور دارند، یا شرکتی که بخواهد دانش‌بنیان شود و یا شرکت دانش‌بنیانی که بخواهد در صنعت و شهرک‌های صنعتی مستقر شود و تولید انبوه کند.

وی ادامه داد: ما به‌عنوان متولی نخبگان تا جایی که قادر باشیم آنها را به حوزه دانش‌بنیان، مراکز رشد، پارک‌های فن‌آور و شهرک‌های صنعتی معرفی می‌کنیم، ضمن اینکه یا تسهیلاتی را خود بنیاد نخبگان استان در اختیار این افراد قرار داده و یا برای استقرار به پارک فن‌آور و مراکز رشد می‌کنیم که اگر در پارک‌ها مستقر شوند به سبب اینکه پارک‌ها منطقه ویژه اقتصادی هستند می‌توانند از گمرک و عوارض معاف شوند.

رئیس بنیاد نخبگان مازندران گفت: بنیاد ملی نخبگان بیش از 130 محصول در حوزه فن‌آوری نوین دارد که حدود 30 درصد به مرحله تجاری‌سازی رسیده که می‌تواند به تولید انبوه برسد.


انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها