پنجمین جشنواره بین‌المللی بازی‌های بومی محلی در استان کردستان با قهرمانی تیم مریوان به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۸۶۸۴۵۹۶
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، پنجمین جشنواره بین المللی ورزش های بومی و محلی که از روز پنجشنبه ششم خرداد با حضور 13 تیم داخلی و خارجی به مناسبت سالروز آزادی خرمشهر در جوار دریاچه زریبار مریوان آغاز شده بود شامگاه جمعه با معرفی نفرات و تیم های برتر هر رشته به کار خود پایان داد.

در پایان دو روز رقابت تیم های شرکت کننده در مجموع تیمی، تیم مریوان با 16امتیاز مقام اول، لرستان با 14امتیاز مقام دوم و همدان با 13امتیاز مقام سوم را کسب کردند.

در بخش انفرادی و در رشته زوران، در وزن 65 تا 75کیلومتر حسین بیرانوند از لرستان اول شد و عناوین دوم و سوم این وزن به ترتیب به ایوب گنج نژاد از گلستان و مرسل رضایی از اردبیل رسید.

در وزن 76تا 85 کیلوگرم نیز یعقوب کُر از گلستان اول، میعاد دسترم از مریوان دوم و آرام رحیمی از سنندج نیز سوم شد.

در وزن 90 تا 120کیلوگرم نیز ابوالفضل بربت از همدان مقام اول را کسب کرد، فواد ظاهرنژادیانی از سنندج به مقام دوم دست یافت و عنوان سوم این وزن نیز به عبدالله ایری رسید.

در مجموع تیمی در رشته زوران گلستان با 27امتیاز اول شد، مریوان با 18امتیاز به مقام دوم رسید و عنوان سوم نیز از آن همدان با 10 امتیاز شد.

در رشته هه لپرکی نیز سلیمانیه اول، مریوان دوم و سقز نیز سوم شد.

در رشته بازی های بومی محلی این جشنواره نیز تیم بازی های بومی محلی نونهالان اردبیل برای بازی 'لزگی' مقام اول را از آن خود کرد، تیم نونهالان گلستان برای بازی 'ذکر خنجر' دوم شد و این رشته مقام سوم نداشت.

در رشته طناب کشی نیز خوزستان اول، مریوان دوم و لرستان سوم شد.

این جشنواره به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و با حضور پرشور مردم مریوان در جوار دریاچه زریبار برگزار شد.

در پنجمین جشنواره بازی‌های بومی محلی مریوان، 5 تیم خارجی تیم از استان‌های کرکوک، اربیل، حلبچه، سلیمانیه و دهوک و 8 تیم داخلی از همدان، لرستان، اردبیل، خوزستان، گلستان، مریوان، سنندج و سقز شرکت داشتند.

ارسال نظرات