نماینده سازمان ملل در یمن اعلام کرد: این سازمان پیشنهاد داده است تا تشکلی برای جلوگیری از سقوط اقتصادی این کشور جنگ زده شکل گیرد.
کد خبر: ۸۶۸۴۵۶۱
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج،  به نقل از گولف نیوز، اسماعیل شیخ احمد، نماینده سازمان ملل در یمن، اعلام کرد باید یک تشکل برای جلوگیری از سقوط اقتصادی این کشور شکل بگیرد.

وی درباره جزئیات این طرح اطلاعات بیشتری نداد اما اعلام کرد در حالی که چند هفته به آغاز ماه مبارک رمضان باقی مانده است سقوط ارزش ریال یمن طی دو هفته گذشته وضعیت را برای مردم این کشور بحرانی‌تر کرده است.

وی افزود اگر شرایط به همین روال پیش رود شاهد افزایش بیشتر تورم و رشد بیشتر قیمت‌ها در یمن خواهیم بود که به بحران در وضعیت انسانی و اجتماعی این کشور منجر خواهد شد.

شیخ احمد تأکید کرد با توجه به بی نتیجه بودن مذاکرات صلح یمن، از گروه های سیاسی حاضر در این کشور خواسته است تا تشکل نجات اقتصادی یمن را شکل دهند.

بنا به اعلام سازمان ملل، حدود نیمی از جمعیت 26 میلیونی یمن به مواد غذایی نیاز داشته و نیمی از آنها نیز در شرف قحطی قرار دارند.

این شخصیت بین المللی جزئیاتی نسبت به کاهش ارزش ریال یمن در برابر دلار اعلام نکرد اما به گفته فعالان بازار ارز یمن، ارزش ریال این کشور از 215 ریال در برابر دلار پیش از حمله عربستان به 315 ریال سقوط کرده است.

ارسال نظرات