حمید رضا
گردهمایی مصون سازی فرهنگی در سپاه استان ایلام/
دکتر محمود محمودی گفت: اساتید دانشگاه ها مورد رخنه فرهنگی دشمن قرار نگیرند چون بیشتر جوانان کشور به سمت ادامه تحصیل و دانشگاه حرکت می کنند.
کد خبر: ۸۶۸۴۵۱۲
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ محمود محمودی از اساتید دانشگاه آزاد واحد ایلام در گرد همایی مصون سازی فرهنگی در بین کارکنان سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام بیان کرد: یکی از راه های نفوذ در فرهنگ نفوذ به دانشگاه هاست، که امام خمینی(ره) دانشگاه را بهترین نقطه برای رخنه دشمن به کشور دانست.

محمود محمودی با اشاره به توصیه های امام خمینی(ره) پیرامون اهمیت فرهنگ اسلامی گفت : و انحراف در فرهنگ باعث می شود انحراف در سایر امور صورت بگیرد.

این استاد بسیجی تصریح کرد: انحراف به صورت زیبا برای نسل آینده ترسیم می شود و انحرافات امروز را امام(ره) سالها پیش تبیین کرده است و بایستی به آنها توجه داشته باشیم.

مقام معظم رهبری قبل از انتخابات مسئله نفوذ را مطرح؛ و 70 بار آن را تکرار کردند که نشان از اهمیت موضوع دارد و در نفوذ های ساختاری همان نفوذ به ارکان نظام همچون مجلس خبرگان بود که دشمن آنها را در نقشه خود قرار داده بود.

وی در ادامه گفت: در نفوذ های فردی به اشخاص شاخص سیاسی و فعالان حوزه های سیاسی دشمن در صدد بکارگیری آنها برای استفاده های خود است، اما در نفوذ فرهنگی زمینه تمام نفوذ های دیگر خود به خود ایجاد می شود.

دکتر محمودی عنوان کرد: نفوذ فرهنگی باعث می شود که فرد نتواند خود را باور کند و حیات اجتماعی، سیاسی، نظامی و حتی اقتصادی را وابسته به دشمن می کند.

استاد دانشگاه آزاد اذعان کرد: رخنه به دانشگاه ها با نفوذ ارتباط دارد اما تفاوت در اینجاست که رخنه یعنی حملات در درون انجام شود و اطلاعات آن در اختیار دشمن قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه بعضی از اساتید دانشگاه دانسته یا نداسته مورد رخنه فرهنگی قرار گرفتند؛ بیان داشت: اساتید باید از این مسیر انحرافی دشمن بیرون بیایند چون بیشتر جوانان کشور به سمت ادامه تحصیل و دانشگاه حرکت می کنند.

دکتر محمود محمودی تاکید کرد: وقتی اساتید دانشگاه عامل نفوذی دشمن باشند می توانند ضربات بسیار سهمگینی را به جامعه اسلامی بزنند.

محمودی استاد دانشگاه آزاد واحد ایلام؛ تصریح کرد: امام(ره) تغییر را جزئی از ویژگی های فرهنگ می داند، اما تغییر در اصول هیچگاه درست شدنی نیست ولی مسائل ثانویه که اتفاق می افتد می توان تغییرات داشته باشیم.

وی گفت: تا امروز جامعه را با دوره های سنتی، مدرن، پست مدرن گذراندیم اکنون می خواهند به دوره ترانس مدرن برسند یعنی بازگشت به آنچه که نظام سیاسی در روز اول برای او شکل گرفته است و در آثار ادبی ایران وجود دارد.

دکتر محمود محمدی با بیان اینکه پیشرفت در همه عرصه ها بستگی به پیشرفت در فرهنگ آن دارد؛ افزود: اگر در عرصه خودرو سازی همانند کشور های دیگر پیشرفت چشمگیری نداشته ایم نشان از نداشتن فرهنگ درست خوردو سازی در کشور است.

وی؛ اظهار کرد: دنیای غرب خودش هم دچار مشکل شده و آمریکا خود پاشنه آشیلی دارد که می توان با آن او را زمین گیر کرد و آن هم فرهنگ جهاد و شهادت کشور ماست.

استاد محمود محمودی در این گردهمایی اذعان کرد: از راه همین نفوذ فرهنگی، همه چیز وابسته به برجام می شود و به خاطر همین امر است که رهبر معظم انقلاب اسلامی سال 95 را سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل بیان کرد.

وی افزود: نامگذاری شعار سال رهبری به اقدام و عمل امر "اقتصاد مقاومتی" را نشان از این است که می توان بدون نیاز به غرب و با برنامه ریزی اقتصاد کشور را متحول کرد.

محمود محمودی استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام با اشاره به اینکه آمریکا با داشتن بمب اتم می تواند 150 بار کره زمین را متلاشی کند؛ تاکید کرد: آمریکا از فرهنگ و تمدن ایرانی که شهادت طلبی اسوه رزمندگانشان است می ترسد.

این استاد بسیجی بیان کرد: اگر مدل های مختلفی در تیپ جوانان ایران می بینیم اما هنوز غیرت دارند و در برابر دشمن با تمام وجود ایستادگی می کنند.

وی در آخر با اشاره به6000 شبکه اجتماعی موجود در دنیا؛ گفت: شبکه های اجتماعی پریسکوپ،اشلون، تلگرام و ... تمام ایمیل، اطلاعات شخصی و پیام های ارسالی و دریافتی را که محرمانه محسوب می شود را رصد می کند.


ارسال نظرات