کارشناس و تحلیل گر مسایل منطقه ای، علت دشمنی استکبار با جمهوری اسلامی ایران را تقابل اسلام ناب با اسلام آمریکایی دانست.
کد خبر: ۸۶۸۴۴۸۱
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ دکتر عبدالله مبینی، در جمع فرماندهان، مدیران و کارکنان سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با گرامیداشت ایام رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، ویژگی های مکتب حضرت امام خمینی(ره) و تفاوت های آن با سایر مدعیان اسلام گرایی در منطقه و جهان را تشریح کرد.

دبیر کمیته علمی و محتوایی مجمع جهانی بیداری اسلامی، معنویت را اولین ویژگی مکتب امام خمینی(ره) برشمرد و گفت: معنویت، همه جهت های زندگی انسان را به سمت فی سبیل الله بر اساس تکلیف گرایی سوق می دهد و برگرفته از مکتب سیدالشهداء علیه السلام است.

دکتر عبدالله مبینی، افزود: اینکه خلخال پای یک زن غیرمسلمان برای امام مسلمین و حاکم جامعه اسلامی مهم بوده و هست، این عدالت را در هیچ کجای رفتار گروه های تکفیری نمی بینیم.

وی، ادامه داد: ‌تنها چیزی که در گروه های تکفیری وجود ندارد،‌عدالت است . عدالت فردی، اجتماعی و شرعی و ... . آنها تنها به فکر حکومت به هر قیمتی هستند و هدفی جز این ندارند.

این کارشناس مسایل منطقه ای، سومین مؤلفه مکتب امام خمینی(ره) را عقلانیت خواند و تصریح کرد: اکثر علمای مسلمان اقرار می کنند که عقلانیت شیعه در دیگر فرق مسلمان نیست.

دکتر مبینی، با اشاره به اینکه آیات بسیار زیادی انسان را توصیه به تفکّر، تدبّر و تعقّل می کنند،‌گفت:‌یکی دیگر از مصیبت هایی که گروه های تکفیری دارند این است که عقلانیت در رفتار آنها وجود ندارد و اولویت برای آنها مشخص نیست.

وی، تقرب، تقریب و وحدت بین شیعه و سنی را مؤلفه چهارم مکتب امام خمینی(ره) دانست و افزود: این چهارمؤلفه غیر از اسلام ناب و مکتب امام خمینی(ره) در هیچ کدام از گروه های اسلامی دیده نمی شود واین مسئله برمی گردد به آموزه های اساسی برگرفته از سنت و سیره پیامبر گرامی اسلام که توسل به قرآن و اهلبیت را راه نجات امت می دانستند.

این کارشناس و تحلیل گر مسایل سیاسی با اشاره به نزدیک بودن ایام رحلت معمار کبیر انقلاب اسلامی،‌ تأ‌کید کرد: همه ما مدیون حضرت امام خمینی(ره)‌هستیم.

وی، با اشاره به بحرانهای منطقه ای در کشورهای عراق، سوریه، یمن و ... عمیق تر شدن حوزه نفوذ جمهوری اسلامی را یادآور شد و دشمنی استکبار با این نظام را تقابل اسلام ناب با اسلام آمریکایی دانست.

دکتر مبینی با بیان اینکه؛‌ استکبار با اسلام ناب مشکل دارد، گفت: مشکل استکبار با جمهوری اسلامی ایران بر سر مسئله ی هسته ای نیست؛ بلکه آنها با انقلاب اسلامی مشکل دارند که معادلات جهانی بر محوریت آنها را به هم ریخته و زنگ سقوط رژیم صهیونیستی به گوش آنها رسیده است.

وی، به کشتار مردم بیگناه یمن توسط مزدوران سعودی نیز اشاره کرد و گفت: جنگ با یمن برای آل سعود هیچ دستاوردی نداشته و عربستان در باطلاق یمن گیر افتاده است.

این سردار سرافراز سالهای دفاع مقدس، از دست خالی گروه های تکفیری در سوریه نیز خبر داد و افزود: تمام نقاط مهم، حساس و صنعتی سوریه در اختیار دولت و جبهه مقاومت این کشور است.

وی، تصریح کرد: امروز جهانیان به این نتیجه رسیده اند،‌که مشکل سوریه راه حل نظامی ندارد و باید بحران این کشور از راه های سیاسی حل شود.

پاسخ به سؤالات حاضران از دیگر بخش های این گردهمایی بود.

ارسال نظرات