رئيس سازمان نظام دامپزشكی كشور در سومين کنگره بین المللی فارماكولوژی و علوم دارويی دامپزشكی در دانشگاه شهركرد، كنگره فارماكولوژی و علوم دارويی دامپزشكی را زمينه ساز تحقق پیام سلامت واحد در جهان یکپارچه دانست.
کد خبر: ۸۶۸۴۳۱۰
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷

به گزارش دكتر صفري رئيس سازمان نظام دامپزشكي كشور در آيين افتتاحيه سومين کنگره بین المللي فارماكولوژي و علوم دارويي دامپزشكي، ضمن ابراز خرسندي از برگزاري از این کنگره در دانشگاه شهركرد گفت: در كشور 175 كارخانه توليد دارو و نهاده های دامپزشكي فعال هستند و بالغ بر 1300 قلم داروي دامي توليد مي كنند، لذا اتكا و خودباوري در صنعت توليدات دارويي دامپزشكي داخلي بسيار ضروري است و اين همايش مي تواند زمينه ساز حمايت مديريت كلان كشور از صنايع مرتبط با دامپزشكي و دستاوردهايي ارزنده اي باشد.

وی توسعه علوم دارويي دامپزشكي، ساختارمند كردن صنعت تولیدات دارویی و آغاز حرکتی پر شتاب در این زمینه، معرفی داروها و فراورده های گیاهی در دامپزشکی و بهره گیری از طب سنتی و توجه به بحث واکسن را از  مهمترین محورهای کنگره برشمرد.

رئيس سازمان نظام دامپزشكي كشور در پایان ابراز امیدواری کرد: سومین کنگره بین المللی فارماکولوژی مقدمه ای برای تبیین علم فارماکولوژی و تولیدات داروهای دامی باشد و در انتقال دانش و تکنولوژی و حضور در بازارهای منطقه ای و تحقق پیام سلامت واحد در جهان یکپارچه امروز کمک شایانی نماید.

ارسال نظرات