خبرهای داغ:
آیت‌الله سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم مطرح کرد؛
امام جمعه قم با بیان اینکه راه بقا و پیشرفت نظام اسلامی اقتدار حقیقی است، گفت: حفظ کرامت و احترام حجاج از اهم مسائل است.
کد خبر: ۸۶۸۴۰۷۶
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر مقدس قم که در مصلی قدس برگزار شد با اشاره به اینکه انسان متقی مواضع شفافی در حرف و عمل دارد، گفت: فرد متقی در هر جو و فضایی قرار گیرد از مواضع اصولی خود عدول نکرده و جز سخن حق نمی‌گوید.

وی بیان کرد: سیدحسن نصرالله گفته است در طول سال‌هایی که با صهیونیست‌ها جنگ داشته‌ایم دروغ نگفته‌ایم و دشمن صهیونیستی به شجاعت و صداقت ما اعتراف می‌کند ولی کشورهای مدعی عربیت در صداقت ما تشکیک می‌کنند.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه مسیر تاریخ بشریت به نفع اسلام و بر خلاف اراده کافران در حرکت است، افزود: طبق سنت الهی حرکت کافران محکوم به شکست است.

وی با اشاره به اینکه دین حق یکی است و خداوند همین دین را به رسمیت می‌شناسد، ادامه داد: دین حق بر همه ادیان پیروز است و این پیروزی از همان ابتدای بعثت نبی مکرم اسلام آغاز شده و در همه ادوار تاریخ با وجود تلاش‌های مشرکان رشد کرد و این پیروزی تدریجی است و در آینده‌ای که خدا می‌داند به پیروزی نهایی خواهد رسید.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه دین رسول خدا جهان شمول بوده و بر همه ادیان پیروز است، تصریح کرد:‌ با وجود همه خیانت‌ها و تبلیغات مسموم و با وجود جریان اسلام‌ستیزی و اسلام‌هراسی که همواره وجود داشته است، نه تنها این دین از ظلم ستیزی باز نمانده بلکه روز به روز فروزان‌تر شده است.

وی با اشاره به اینکه وجود رهبری هدایتگر و وجود قوانینی شایسته و بایسته رمز پیروزی اسلام در طول تاریخ است، افزود: پیروان اسلام بدانند که این دین سرانجام فراگیر و جهانی می‌شود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه کفر و شرک‌ستیزی از ویژگی‌های بارز اسلام است، تصریح کرد: دین مبین اسلام هم از نظر منطق و استدلال و هم از نظر سیاسی بر همه ادیان غلبه می‌کند و وقتی که کفار حکومت خود را در خطر می‌بینند به اسلام‌ستیزی، مهدی‌ستیزی و ترویج فرقه‌های ضاله‌ای مانند وهابیت می‌پردازند.

وی تصریح کرد: دشمنان اسلام و حضرت ولیعصر(عج) بدانند چه بخواهند و چه نخواهند با تشکیل حکومت جهانی امام عصر(عج) بساط همه سران استکبار به ویژه آمریکا و صهیونیست‌ها برچیده خواهد شد.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به اینکه انسان متقی ابزار و وسایل گناه را به منزل خود نمی‌برد، گفت: دقت کنیم مبادا با پول خود آتش جهنم را به منزل برده و زن و فرزند را در معرض گناه قرار دهیم.

وی در ادامه با اشاره به آغاز دهه پاکیزگی مساجد اظهار کرد: در این دهه به نظافت محل عبادت بندگان خدا پرداخته می‌شود و دو پیامبر الهی نیز به این امر اهتمام داشته‌اند.

امام جمعه قم با اشاره به آغاز فعالیت دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به نمایندگان محترم دوره قبل خسته نباشید عرض کرده و برای نمایندگان دوره دهم آرزوی موفقیت داریم.

وی با اشاره به مشکلات پیش آمده از سوی دولت سعودی برای برگزاری حج تصریح کرد: یکی از مسائل مهم و بحث انگیز بین ما و سعودی‌ها عدم تأمین امنیت جانی است؛ در سال گذشته چندین هزار نفر در منا و مکه کشته شدند و این چه نحو اداره حرم شریفین است؟

سعیدی گفت: حفظ کرامت، شخصیت و احترام نسبت به حجاج از جمله حجاج ایرانی از اهم مسائل است و سعودی‌ها به این مسائل توجه نداشته‌اند. با چنین وضعی چگونه می‌توان حج به جا آورد، امیدواریم شر اینها از سر مسلمین برداشته شود.

امام جمعه قم با اشاره به دیدار شخصیت‌های مختلف با مراجع تقلید در سفر به قم اظهار کرد: تنظیم اخبار به گونه‌ای انجام می‌شود که فرمایشات این بزرگان کامل منتقل نمی‌شود و این خلاف امانتداری است.

وی با اشاره به دیدار خبرگان رهبری با رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: وظیفه مجلس خبرگان در قانون اساسی آماده است ولی طبق فرمایش رهبری این مجلس یک موهبت الهی بوده و یک ظرفیت عظیم برای تبادل نظر و گفتمان‌سازی است.

سعیدی با اشاره به دیگر محورهای سخنان رهبری تصریح کرد: خبرگان و دیگر دستگاه‌ها تلاش کنند که کشور به اقتدار برسد و اگر اقتدار داشته باشیم می‌توانیم از کشورهای مهم دنیا امتیاز بگیریم و تنها راه بقاء و پیشرفت نظام اقتدار حقیقی است.

وی گفت: رهبر انقلاب این مطلب را همزمان با سالروز عملیات فتح خرمشهر در دانشگاه امام حسین(ع) بیان کردند که جنگ کنونی جبهه استکبار جنگی نامتقارن و فراتر از جنگ نظامی بوده و نیازمند جهاد کبیر است.

امام جمعه قم با اشاره به فرا رسیدن سالروز ارتحال امام خمینی(ره) گفت:‌ رحلت حضرت امام(ره) داغی جانگداز بر دل ملت بود ولی رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بخشی از این داغ را التیام بخشید.

وی با اشاره به اوضاع دو کشور مسلمان سوریه و عراق تصریح کرد: این کشورها همچنان برابر گروه‌های تکفیری مقاومت می‌کنند و به پیروزی‌های چشمگیری دست یافته‌اند و از خداوند می‌خواهیم که ایشان را به پیروزی نهایی برساند. برای همه سربازان اسلام در عراق، سوریه، لبنان، بحرین و یمن آرزوی موفقیت و پیروزی داریم.

سعیدی خاطرنشان کرد: در جشن میلاد امام عصر(عج) مردم به ویژه جوانان و نوجوانان سنگ تمام گذاشتند و امیدواریم که خداوند توفیق درک ظهور حضرت ولیعصر(عج) به ما عطا فرماید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها