به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان: حجت الاسلام محمد قاسمی زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمان به افتتاح مجلس دهم در هفته آینده اشاره کرد و افزود: پیشنهاد ما به نمایندگان مجلس شورای اسلامی این است برنامه ارایه دهند و بررسی کنند در کشور چه موضوعات مهمی وجود دارد که نیازمند تدوین و تصویب قانون است.
کد خبر: ۸۶۸۴۰۷۵
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰


به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان: حجت الاسلام محمد قاسمی زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمان به افتتاح مجلس دهم در هفته آینده اشاره کرد و افزود: پیشنهاد ما به نمایندگان مجلس شورای اسلامی این است برنامه ارایه دهند و بررسی کنند در کشور چه موضوعات مهمی وجود دارد که نیازمند تدوین و تصویب قانون است.
وی بیان کرد: همه دستگاه های اجرایی برای اینکه بهتر بتوانند کار کنند برنامه دارند لذا مجلس شورای اسلامی نیز می تواند برنامه ارائه دهد.
وی گفت: برخی طرح ها و لوایح علیرغم بررسی نمایندگان، بیش از این نیازمند کارشناسی است و اگر در گذشته کار کارشناسی بیشتری انجام می دادیم امروز گرفتاری های ما کمتر می شد.
امام جمعه موقت کرمان با اشاره به اینکه 70 درصد نمایندگان مجلس دهم جدید و 30 درصد نمایندگان سابق هستند افزود: نمایندگان باید بدانند هر گروه فکری، سیاسی، جناحی و گرایشی که دارند چهار سال مجلس شورای اسلامی مانند ابر می گذرد و تنها خدمت می ماند لذا تنها دغدغه این افراد باید اهداف نظام و پایمال نشدن خون شهدا باشد.
وی با بیان اینکه دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی فراوان است گفت: معظم له در حوزه اقتصاد و فرهنگ دغدغه های زیادی دارند.
حجت الاسلام قاسمی زاده گفت: حجم بسیار وسیعی از درآمد دولت و کشور صرف دستگاه های اجرایی می شود و باید اشکال کار را پیدا و بدنه دولت را کوچک کرد تا دولتی پویا، کوچک و در عین حال زنده و سرحال داشته باشیم.
وی ادامه داد: هفته گذشته نیز مجلس خبرگان رهبری دور جدید فعالیت خود را آغاز کرد و با انتخاب آیت الله جنتی در راس این مجلس دلهای متدین جهان را آرامشی دیگر داد.
وی گفت: طبیعی است که ریشه این مجلس بسیار مهم در تدابیر امام راحل و در راستای این تدابیر فداکاری شهدای بزرگی مانند بهشتی، مطهری، باهنر و غیره موجب شد که در قانون اساسی اصل ولایت فقیه، مجلس خبرگان و همه حقوق وجود پیدا کنند.
امام جمعه موقت کرمان بیان کرد: مردم ما با انتخاب خبرگان ولایتمدار، انقلابی و بصیر، دشمن را مانند همیشه ناامید کردند و آغاز مجلس خبرگان رهبری در این دوره نیز با فرمایشات رهبری همراه بود.
وی با طرح این سئوال که چگونه می توان انقلاب اسلامی و اهداف نظام را محقق کرد و این اقتدار را چگونه می توان به وجود آورد افزود: این مهم با بصریت و شناخت نسبت به دشمنان با تمام معنا و با زوایای مختلف ممکن می شود.
وی بر دلخوش نشدن به دشمنان تاکید کرد و گفت: دشمن؛ دشمن است هر چند که لبخند بزند و با ظاهری آراسته بیاید.
حجت الاسلام قاسمی زاده خاطرنشان کرد: باید روی پای خودمان بایستیم تا اقتصاد مقاومتی محقق شود و اگر این اقتصاد محقق شود بخش بزرگی از اهداف و آمال دشمنان به باد می رود.
وی گفت: دشمن می خواهد کاری کند که نظام متزلزل شود و از بین برود لذا مردم را نسبت به مسئولان بدبین می کند، بین مسئولان اختلاف می اندازد و آنها را به خود سرگرم و از وظایفشان غافل می کند.
وی از بزرگنمایی ضعف هایی که درون همه ملت ها و حکومت ها وجود دارد به عنوان یکی دیگر از ترفندهای دشمن نام برد و افزود: امروز نظام ما مقتدرترین نظام است زیرا مسئولان این نظام برای خدا کار انجام می دهند.
خطیب جمعه کرمان گفت: یکی از موضوعات مهم جامعه امروز ما که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان 'اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل' عنوان شده اقتصاد مقاومتی است که شاید این امر یکی از مهم ترین دغدغه های معظم له در این حوزه باشد.
وی اظهار کرد: برخی می گویند اقتصاد مربوط به دولت و نظام است در حالی که سیر اقتصاد از افراد آغاز می شود.
حجت الاسلام قاسمی زاده افزود: اقتصاد ملی در مرحله بعد مطرح است که مربوط به نظام و دولت است و آحاد مختلف جامعه در زمینه رشد اقتصادی شریک و مسئول هستند.
وی گفت: اقتصاد مقاومتی در برابر اقتصاد طاغوتی قرار دارد و در نظام جمهوری اسلامی ایران ما به دنبال اقتصاد ایده آلی هستیم که بر مبنای و بر ریشه های دین و موازین دینی پا گرفته باشد.
وی تاکید کرد: اقتصاد باید آنقدر قوی شود که بتوانیم خود را به رتبه نخست اقتصاد در منطقه برسانیم و در کنار آن زمینه ساز تشکیل تمدن بزرگ اسلامی شویم.
امام جمعه موقت کرمان افزود: باید تشکیل فرهنگ غنی و تمدن بزرگ اسلامی از جایی آغاز شود و جمهوری اسلامی ایران در صدد دست یافتن به این اقتصاد است.
وی تصریح کرد: ریشه طغیان کردن افراد در بهبود اوضاع اقتصادی آنهاست لذا افرادی که طاغوت می شوند و آن را ترویج می کنند دنبال حفظ منافع خودشان هستند.
حجت الاسلام قاسمی زاده گفت: اقتصاد طاغوتی یعنی نگاه به یک جبهه، گروه، باند و یک جمعیت اما اقتصاد مقاومتی یعنی نگاه به آحاد مردم برای همه مردم است.
وی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی ارکان، اصول و کلیاتی دارد که همه آنها برپایه مردم بناست و این از ویژگی های اقتصاد مقاومتی است.
امام جمعه موقت کرمان گفت: یکی از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی تکیه بر توان و نیروهای داخلی و قطع امید از بیگانگان است.
وی تاکید کرد: تحریم ها باید ما را به این فکر بیندازد که هر کس، توان و ظرفیت خود را به میدان بیاورد که یکی از آنها به کار گیری سرمایه های خرد است.
حجت الاسلام قاسمی زاده در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: جمعه هفته آینده سالگرد ارتحال امام (ره) بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران است.
وی با بیان اینکه رحلت امام راحل ضایعه ای سخت بود تصریح کرد: خوشبختانه ملت ایران امام را خوب شناختند، احترام و تبعیت کردند و امروز هم ملت در راه و خط امام بر اساس فرمایش و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی حرکت می کنند.
وی از شهدای 15 خرداد 1342 یاد کرد و افزود: انقلاب اسلامی ایران با خون شهدا تبدیل به نظامی بی بدیل شده است.

منبع:ایرنا

ارسال نظرات