خبرهای داغ:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

آذربایجان غربی ماه رمضان مشکلی از بابت تامین گوشت مرغ ندارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: برای ماه مبارک رمضان ذخیره کافی گوشت مرغ در استان انجام شده است.
کد خبر: ۸۶۸۴۰۵۹
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، اسمعیل کریم زاده در جلسه کمیته کارشناسی ستاد تنظیم بازار استان با اشاره به جوجه ریزی سه میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه در اردیبهشت ماه سال جاری در سطح مرغداری های استان و تولید بیش از ۵ هزار و ۴۰۰تن گوشت مرغ درخرداد و اوایل تیرماه گفت: مصرف سرانه گوشت سفید در استان در ماههای پرمصرف سال از جمله ماه مبارک رمضان ۱۵۰ تن می باشد که برای ماه مبارک رمضان ذخیره کافی مرغ و به طور متوسط روزانه ۳۰ تن بیشتر از مصرف روزانه برای تأمین نیاز بازار وجود دارد.

وی افزود: به منظور مدیریت بازار و جلوگیری از وارد شدن خسارت و زیان به مرغداران، از نیمه دوم فروردین امسال برنامه خرید مرغ مازاد در استان ادامه دارد و در حال حاضر ۸۰۰ تن گوشت مرغ منجمد در سردخانه های شرکت پشتیبانی اموردام موجود می باشد و در صورتی که در این ماه تقاضا بیشتر از عرضه باشد، محصول مورد نیاز جهت تنظیم قیمت بازار این محصول عرضه خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه طرح ضیافت با هدف تنظیم بازار در ایام ماه مبارک رمضان همانند سنوات گذشته با برگزاری نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا در استان اجرا می‌شود عنوان کرد: تنظیم بازار مجموعه سیاستگذاری‌ها و فعالیت‌هایی است که به منظور ایجاد ثبات در بازار و جلوگیری از کاهش نوسانات قیمت برای حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان اعمال می‌شود که طی دو سال است که این وظیفه بر عهده سازمان جهاد کشاورزی گذاشته شده است که با موفقیت این طرح در استان اجرا شده و در سال جاری نیز با مشارکت دستگاههای ذیربط این طرح اجرا خواهد شد.

دبیر ستاد تنظیم بازار آذربایجان غربی اضافه کرد: توجه به این موضوع در ماه‌های پرمصرف سال نظیر ماه مبارک رمضان و ایام پایانی سال که حجم تقاضا افزایش می‌یابد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تا در کنار تامین کالای مورد تقاضا از طریق افزایش عرضه از سودجویی برخی از عرضه‌کنندگان جلوگیری شود.

کریم زاده گفت: هدف از اجرای طرح ضیافت که در آستانه ماه مبارک رمضان صورت می‌گیرد، تثبیت قیمت‌ها در دامنه مناسب قیمت و ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا از طریق افزایش مراکز عرضه به صوت عرضه مستقیم در غرفه برگزاری نمایشگاه‌ها، برگزاری فروش فوق‌العاده، تامین و توزیع کالاهای اساسی؛ طرح تشدید بازرسی و نظارت ویژه است.

وی افزود: کالاهایی که در این گونه نمایشگاه‌ها عرضه خواهد شد شامل گوشت سفید و قرمز، برنج، شکر و روغن نباتی، مواد لبنی، خرما و غیره بوده که در ایام ماه مبارک رمضان به اندازه کافی در بازار برای مصرف‌کنندگان عرضه خواهد شد و محدودیتی در تامین این اقلام وجود ندارد.

کریم زاده گفت: مقرر شده در آستانه ماه مبارک رمضان ۸۰۰ تن گوشت مرغ منجمد در صورت نیازبازار، ۸۵ تن گوشت قرمزمنجمد، ۱۲۰۰ تن انواع برنج ایرانی و خارجی، ۲۰۵۰ تن شکر و برخی اقلام دیگر از قبیل روغن نباتی و مواد لبنی و خرما برای تامین نیاز مصرف‌کنندگان در سطح مراکز عرضه و فروشگاههای زنجیره ای استان عرضه شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: فروشگاههای عرضه مستقیم کالا به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان نیز به تعداد ۴۳۰ غرفه در سطح استان در این ایام مبارک آماده ارائه خدمت رسانی به همشهریان در خصوص تامین مایحتاج ضروری مورد نیاز خود در این ماه پر برکت هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار