خبرهای داغ:

پروژه گردشگری در آذربایجان غربی آماده افتتاح شد

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی، از افتتاح سه پروژه همزمان با سفر ریاست جمهور و هیئت دولت به استان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۸۴۰۵۶
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، جلیل جباری با بیان اینکه این طرح ها شامل دو هتل آنای ارومیه و آتای سلماس است افزود: برای افتتاح هتل آنا ارومیه مبلغ ۹۰۰ میلیارد ریال و برای هتل آتا سلماس مبلغ ۵۰ میلیون ریال هزینه شده که در مجموع دو هتل تعداد ۲۱۱ اتاق به تعداد اتاقهای اقامتی استان آذربایجان غربی افزوده می شود.

وی از کلنگ زنی کمپینگ گردشگری شاهین دژ در مساحتی به وسعت ۸۵۰۰ متر مربع در ورودی این شهرخبر داد و اظهارداشت: با بهره برداری از این کمپینگ سوئیت های اقامتی، فضای بازی کودکان، آلاچیق های اقامتی، نمازخانه و سرویس بهداشتی برای استفاده گردشگران مهیا خواهد شد.

جباری با اشاره به حمایت از سرمایه گذاران بخش گردشگری عنوان کرد: دو پروژه از این پروژه ها توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده و یکی از آنها با سرمایه گذاری از محل اعتبارات تملک دارایی ملی کلنگ زنی خواهد شد.

وی یاد آور شد:همزمان با سفررئیس جمهوری به استان و حضور سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دو هتل آنا ارومیه و آتا سلماس به بهره برداری رسیده و کمپینگ گردشگری شاهین دژ کلنگ زنی خواهد شد.

جباری در خصوص ایجاد موزه در استان با ناکافی دانستن بودجه دولت برای ایجاد موزه‌های بزرگ اظهار داشت: بنابراین باید به جای موزه‌های بزرگ و پرخرج به فکر موزه‌های متنوع، کوچک و اختصاصی باشیم که در این بخش می‌توان به موزه قاجار در ماکو، موزه کودکان، موزه مدرسه، موزه دفاع مقدس، موزه طب و نیز موزه بوکان اشاره کرد.

وی با تشریح برنامه‌های این اداره برای ساخت موزه بوکان گفت: در خصوص ساخت این موزه با شهرداری این شهر همکاری شده به گونه‌ای که شهرداری زمین مناسب را اختصاص و میراث فرهنگی نیز کارهای تجهیزاتی و نگهداری و توسعه آن را انجام می‌دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان با اعلام آغاز کاوش در پنج محوطه تاریخی استان بیان کرد: کار کاوش در این محوطه‌های تاریخی با تکیه بر کارشناسان و کاوشگران استان انجام می‌گیرد.

ارسال نظرات