فرمانده انتظامی بوکان از کشف یک تن و 210 کیلوگرم لیموی قاچاق در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۸۴۰۵۱
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، بهزاد بندریان گفت: ماموران انتظامی بوکان در بازرسی از خودروهای عبوری به یک دستگاه خودروی سواری به یک دستگاه خودروی سواری مشکوک شده و خودرو را جهت بازرسی متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی بوکان در بازرسی از این خودرو مقدار یک تن و 210 کیلوگرم لیموی قاچاق را کشف و ضبط کردند و در این راستا اقدام به تشکیل پرونده مقدماتی کردند.

فرمانده انتظامی بوکان خاطرنشان کرد: در این رابطه یک نفر متهم دستگیر شد و جهت سیر مراحل قانونی به مقر پلیس منتقل شد و جهت سیر مراحل بعدی به مقامات قضائی این شهرستان تحویل داده شد.

این مسؤول به ارزش ریالی این کالای قاچاق شده اشاره کرد و ادامه داد: بنا بر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش ریالی این محموله قاچاق مبلغ 450 میلیون تومان برآورد شده است.

بندریان ادامه داد: با توجه به اینکه قاچاق میوه صدمات جدی بر روی صنعت کشاورزی و بر روی کشاورزان وارد می‌کند لذا لازم است که تمهیدات لازم در راستای مبارزه با قاچاق میوه توسط مسؤولان ذیربط انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر واردات میوه به‌طور قانونی و از مبادی رسمی انجام شود به‌ طور قطع مراحل کنترل کیفیت، سلامت و قرنطینه انجام‌شده و از ورود میوه‌های آلوده به انواع آفات به کشور جلوگیری می‌شود.

فرمانده انتظامی بوکان خاطرنشان کرد: عرضه میوه قاچاق نه تنها به تولید داخلی صدمه وارد می‌کند بلکه سبب به خطر افتادن سلامت افراد جامعه می‌شود زیرا که در زمان تولید این محصولات سموم مختلف کشاورزی به این محصولات وارد می‌شود.

این مسؤول بر ضرورت حمایت دولت از کشاورزان تاکید کرد و ادامه داد: جهاد کشاورزی باید راه‌های ارتقای کیفیت محصولات کشاورزی را به کشاورزان را طی آموزش‌های لازم به آنان ارائه دهند.

بندریان تاکید کرد: برخورد با قاچاقچیان کالا و برهم زنندگان نظم اقتصادی جامعه در اولویت کاری نیروی انتظامی است و پلیس اجازه چنین کاری به آنها نخواهد داد.

وی افزود: با توجه به اینکه شهرستان بوکان شاهراه محور مواصلاتی شمالغرب کشور بوده مورد مطمع قاچاقچیان کالا قرار گرفته و همه ساله با تلاش ماموران انتظامی این شهرستان کالاهای قاچاق زیادی کشف و ضبط می‌شود.

ارسال نظرات