مدیر جهاد کشاورزی سردشت از سردشت قطب تولید توت فرنگی آذربایجان غربی خبر داد.
کد خبر: ۸۶۸۴۰۵۰
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، رسول سعیدیان گفت: شهرستان سردشت یکی از قطب‌های تولید توت فرنگی در استان آذربایجان غربی به شمار می‌رود که باید از این ظرفیت نهایت استفاده را در راستای صادرات توت فرنگی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برداشت توت فرنگی در این شهرستان آغاز شده است، تصریح کرد: امسال در 23 هکتار از مزارع شهرستان سردشت شاهد کشت توت فرنگی هستیم که هم اکنون برداشت این محصول آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی سردشت با بیان اینکه روز به روز شاهد افزایش مزارع زیرکشت توت فرنگی هستیم، ادامه داد: 3 هکتار از مزارع شهرستان سردشت نیز اخیرا زیرکشت توت فرنگی رفته‌اند و هنوز بارور نیستند.

این مسؤول با بیان اینکه توت فرنگی به صورت کاملا ارگانیک در این شهرستان تولید می‌شود، از صادرات توت فرنگی شهرستان سردشت به سایر استانها و کشورهای همجوار خبر داد.

سعیدیان با اشاره به پیش‌بینی تولید توت فرنگی طی سال جاری در سردشت، اعلام کرد: براساس پیش‌بینی‌های انجام گرفته احتمال برداشت 160 تن توت فرهنگی در این شهرستان وجود دارد.

مدیرجهاد کشاورزی سردشت با بیان اینکه کشاورزان به صورت خانواده‌ای در مزارع این شهرستان مشغول فعالیت هستند، اظهار داشت: حدود 2 هزار نفر در مزارع توت فرنگی این شهرستان به صورت فصلی مشغول چیدن توت فرنگی هستند.

ارسال نظرات