خبرهای داغ:
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد

پیش‌بینی تولید 700 هزار تن گندم در آذربایجان غربی

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 700 هزار تن گندم در آذربایجان غربی تولید شود.
کد خبر: ۸۶۸۴۰۴۸
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حسن پاشازاده گفت: آذربایجان غربی یکی از استانهای قطب تولید گندم به شمار می‌رود که کشت این محصول به عنوان محصول استراتژیک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به اهمیت مبارزه با سن گندم، تصریح کرد: سن یکی از بیماری مهمی است که تاثیر مستقیم بر کیفیت غلات می‌گذارد به طوری‌که در صورت سن زدگی، کیفیت غلات تنزل پیدا می‌کند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در این زمینه، اذعان داشت: امسال 19 هزار و 131 هکتار از اراضی که در آنها غلات کشت شده بود اقدامات مبارزه‌ای با آفت سن انجام گرفته است.

این مسؤول با بیان اینکه هم اکنون زمان مبارزه با آفت خوشه‌خوارگندم است، ادامه داد: علاوه بر این مبارزه با علفهای هرز نیز در باغات در حال انجام است که در این خصوص اقدام مبارزه‌ای در 174 هزار و 318 هکتار از اراضی اجرایی شده است.

پاشازاده با بیان اینکه مبارزه با علف‌های هرز باید در موعد مقرر و زمان تعیین شده انجام گیرد، اعلام کرد: در صورت تاخیر در مبارزه با علف‌های هرز، کار مبارزه‌ای حذف علف‌های هرز کار بسیار دشواری خواهد بود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه مبارزه با انواع بیماری در غلات سبب ارتقای سطح کیفی آنها می‌شود، اظهار داشت: باید برای تولید گندم مرغوب، در زمانهای مشخصی نسبت به مبارزه با انواع آفت غلات اقدام شود.

این مسوول با اشاره به سطح زیر کشت گندم در استان، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال 700 هزار تن گندم در استان تولید شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار