خبرهای داغ:
امام جمعه شهر چمران:

تعداد نمایندگان حوزه انتخابیه ماهشهر افزایش یابد/ بیمارستان صنایع از انحصار نفتی ها خارج شود

امام جمعه شهر چمران خواستار افزایش تعداد نمایندگان در حوزه انتخابیه ماهشهر شد
کد خبر: ۸۶۸۴۰۴۳
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ماهشهر، حجت‌الاسلام سیدمنتصر هاشمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران با تبریک سالروز افتتاح نخستین مجلس شورای اسلامی و آغاز به کار مجلس دهم اظهار کرد: توصیه‌هایی که می‌توان به نمایندگان مجلس دهم کرد همان توصیه‌های امام راحل(ره) در بدو تأسیس مجلس اول است.

وی ادامه داد: به فرموده امام راحل(ره) تفکر نمایندگان باید اسلامی باشد و با کمال قدرت مقابل استکبار بایستند و این همان حرف امروز رهبر معظم انقلاب، امام خامنه‌ای است.

خطیب جمعه شهر چمران با بیان اینکه انقلاب اسلامی هیچ تعاملی با استکبار ندارد، افزود: مبارزه با استکبار و غیرت انقلابی باید در رگ‌های نمایندگان جاری باشد و علیه استکبار موضع‌گیری علنی و شفاف داشته باشند.

هاشمی تصریح کرد: نمایندگان باید دغدغه جهان اسلام و دردهای آن را داشته و به فکر مسلمانان عراق، یمن، سوریه و مستضعفان عالم به ویژه مستضعفان داخلی باشند.

وی با بیان اینکه حمایت از تولید داخل باید مورد توجه نمایندگان باشد، گفت: باز کردن دروازه‌های واردات مساوی با بیکاری جوانان خواهد بود و نمایندگان باید با تصویب طرح‌ها و لوایح به فکر حمایت از تولیدات داخلی و تحقق اقتصاد مقاومتی مورد مطالبه رهبر معظم انقلاب باشند.

امام جمعه شهر چمران، مشکلات اجتماعی امروز را ناشی از وجود مشکلات اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: امروز اگر میزان طلاق از ازدواج پیشی گرفته، نتیجه وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی است و نمایندگان باید به فکر حل مشکلات اقتصادی جامعه باشند.

هاشمی در ادامه به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در این دیدار مقام معظم رهبری برای نخستین بار موضوع جهاد کبیر که نشأت گرفته از فرهنگ قرآنی است را مطرح فرمودند.

وی متذکر شد: مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند باید با دشمن که در میدان‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و سیاسی با ما وارد جنگ شده طوری رفتار و معامله شود که منجر به اطاعت و تبعیت از آنها نشود.

خطیب جمعه شهر چمران با بیان اینکه بر اساس منویات مقام معظم رهبری ما مخالف داد و ستد با اروپا و غرب نیستیم، اظهار کرد: باید مراقب باشیم در معامله با غرب و اروپا ماهیت انقلابی و اسلامی خود را از دست ندهیم.

هاشمی در فراز دیگری از خطبه‌ها به انتخاب رئیس مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: با انتخاب آیت‌الله جنتی به عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری که گامی در راستای تقویت رهبر معظم انقلاب بود، عیدی بزرگی به مردم انقلابی داده شد.

وی به آغاز به کار مجلس دهم از فردا هشتم اسفندماه اشاره کرد و با تقدیر از تلاش‌های چهار ساله «حبیب آقاجری» نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس نهم، اظهار کرد: از نماینده جدید انتظار می‌رود تمام هم و غم خود را برای افزودن یک نماینده دیگر به این حوزه انتخابیه به کار ببرد.

امام جمعه شهر چمران گفت: این حوزه دارای گستردگی زیادی است و یک نماینده به تنهایی نمی‌تواند به مشکلات و معضلات آن رسیدگی کرده و نماینده جدید باید با اقتدار و مطالبه‌گری به دنبال افزایش تعداد نمایندگان این حوزه انتخابیه باشد.

هاشمی پیگیری موضوع پرداخت یک درصد حق آلایندگی‌ها توسط نماینده جدید را نیز مورد تأکید قرار داد و گفت: برخی به دنبال لغو این مصوبه هستند و نماینده جدید باید تا اجرای کامل آن پیگیری مجدانه‌ای در این رابطه داشته باشد.

وی اضافه کرد: تبدیل بندر ماهشهر به شهرستان ویژه نیز دیگر موردی است که باید توسط نماینده جدید به جد مورد پیگیری قرار بگیرد چرا که تجزیه شهرستان به هیچ عنوان به سود منطقه نخواهد بود.

خطیب جمعه شهر چمران با تأکید بر لزوم رعایت عدالت بین شهرها و مناطق شهرستان بندر ماهشهر، گفت: عدالت باید در تمام مناطق شهرستان از بندر امام گرفته تا چمران و شهرک مدنی و ... ساری و جاری باشد و این مسأله با تبدیل ماهشهر به شهرستان ویژه محقق خواهد شد.

هاشمی در بخش دیگری از خطبه‌ها به موضوع بیمارستان صنایع پتروشیمی اشاره کرد و افزود: در این رابطه خبرهای بسیار خوبی در راه است و نخستین خبر نیز تغییر مدیریت این بیمارستان بود که در خدمت‌رسانی به محرومان و مستضعفان دلسوزی، همکاری و مساعدت لازم را نداشت.

وی با بیان اینکه خدمات‌رسانی این بیمارستان نباید منحصر به نفتی‌ها و خانواده آنها باشد، اظهار کرد: این انحصار باید شکسته شده و همه اقشار از خدمات این بیمارستان بهره‌مند شوند و دست‌ها و حمایت‌هایی در کار هستند که به زودی خبرهای خوشی در این رابطه شنیده خواهد شد.

امام جمعه شهر چمران در پایان به مشکل قطعی و افت فشار آب در این شهر اشاره کرد و گفت: مسؤولان باید با جدیت پیگیر این مشکل باشند و پیش از آغاز ماه مبارک رمضان معضل قطعی مکرر آب شهر چمران و روستاها حل شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار