خبرهای داغ:
امام جمعه موقت مهاباد:

رسانه‌ها باید جوانان را به سمت زندگی هدفمند سوق دهند

امام جمعه موقت مهاباد گفت: رسانه‌های جمعی باید جوانان را به سمت زندگی هدفمند و سازنده سوق دهند.
کد خبر: ۸۶۸۴۰۴۰
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، ماموستا ملایحیی اسماعیلی در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان در جمع مردم، اظهار داشت: رسانه‌های جمعی اعم از صوتی، تصویری و مکتوب باید جوانان را به سمت یک زندگی هدفمند و سازنده سوق دهند، تا سعادت دنیوی و اخروی برای آنها در معنای واقعی خود دست‌یافتنی شود.

وی در ادامه سخنان خود با ابراز تاسف از اینکه رسانه‌های بیگانه در تلاش هستند جوامع را به سمت پوچ و پوچ‌گرایی سوق دهند، ادامه داد: این حربه و حیله دشمنان دین مبین اسلام و نظام است، بنابراین باید با هوشیاری مضاعف و آگاهانه جامعه را به بهترین مسیر هدایت کرد، تا از این رهگذر سعادت دنیوی و اخروی را به معنای واقعی کلمه احساس کنند.

این مسؤول لازمه ایستادگی مقابل دشمنان اسلام را ایجاد روحیه امید، مقاومت، حرکت رو به جلو و تلاش دانست، خاطرنشان کرد: در این صورت می‌توان ملت بزرگ ایران اسلامی به ویژه نسل جدید را مقابل دسیسه‌ها و توطئه‌چینی‌های مستکبران عالم به معنای واقعی کلمه مقاوم کرد.

امام جمعه موقت مهاباد بزرگترین بیماری نسل جدید را ترویج مدگرایی دانست، اضافه کرد: تقلید از مدهای غرب به ضرر جوانان و کشورمان است، به طوری که موجب افول فرهنگ و تمدن دیرپای ایرانی اسلامی می‌شود، پس باید به انحای گوناگون برای غنی‌سازی فرهنگ عمومی با عزم راسخ گام برداشته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات و تحرکات گروهک تروریستی داعش در منطقه با حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیم مستکبران عالم اشاره کرد و بیان داشت: این گروهک به معنای واقعی منحرف بوده، اطلاع هرچند سطحی و مقدماتی از دین مبین اسلام، آموزه‌های سرشار و غنی آن ندارند.

اسماعیلی نمونه بارز افکار و رویکردهای انحرافی این گروهک را تکفیر مسلمانان به عبارت دیگر کافر دانستن مذاهب اصلی و رسمی دین مبین اسلام دانست، ادامه داد: آنها به جز خودشان کس دیگری را مسلمان و پیرو ذات اقدس الهی نمی‌دانند، حال آنکه بین اعضای این گروه حتی یک نفر عالم و دانشمند فرزانه وجود ندارد.

امام جمعه موقت مهاباد با اشاره به اینکه حتی یک نفر چهره سرشناس دینی و عالم مورد اعتماد در جهان اسلام بین آنها دیده نمی‌شود، اضافه کرد: بنابراین آنها برای عمل به برداشت‌های نادرست خود از تعالیم دینی اقدام می‌کنند، سپس به خود و ملل مختلف آسیب می‌زنند.

این مسؤول با اشاره به اینکه دنباله‌روهای این فرقه ضاله به هیچ عنوان برای قرائت آیات نورانی قرآن کریم، احادیث و روایات اقدام نمی‌کنند، همچنین استنباط عقلی و فهم درست از تعالیم الهی ندارند، خاطرنشان کرد: بنابراین به واسطه نادانی خود به این دین آسمانی نیز صدمه می‌زنند، زیرا تصور ملل مناطق دیگر جهان را از این دین الهی مخدوش می‌کنند.

وی وظیفه علما و روحانیان در برهه حساس کنونی را دعوت کردن به سمت رعایت حدود الهی و حفظ وحدت کلمه دانست، بیان داشت: دشمنان دین مبین اسلام به واسطه برجسته کردن اختلافات مذهبی و قومیتی به دنبال ایجاد تفرقه بین ملت‌ها هستند، بنابراین باید علماء برای تبیین اشتراکات موجود بین ادیان توحیدی قدم بردارند.

اسماعیلی در بخش پایانی سخنان خود با اظهار اینکه در آستانه سفر رئیس جمهور به استان قرار گرفته‌ایم، اظهار داشت: ملت و دولت با قرار گرفتن کنار یکدیگر می‌توانند مشکلات موجود در زمینه‌های گوناگون را به بهترین شکل حل کنند و کشورمان را در مسیر توسعه، پیشرفت و آبادانی قرار دهند.

ارسال نظرات