همزمان با تشدید شایعات ضد نقیض در رابطه ی با انتصاب فرد غیر بومی به عنوان فرماندار شهرستان اردکان و انتصاب حسین اسماعیلی به عنوان مدیر کل بحران استان یزد؛ تصمیم گرفتیم تا گزارش میدانی تهیه کنیم.
کد خبر: ۸۶۸۳۹۹۸
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان؛ همزمان با تشدید شایعات ضد و نقیض در رابطه ی با انتصاب فرد غیر بومی به عنوان فرماندار شهرستان اردکان و انتصاب حسین اسماعیلی به عنوان مدیر کل بحران استان یزد؛ تصمیم گرفتیم تا گزارش میدانی از نظرات مردم راجع به جانشینی فرماندار غیربومی تهیه کنیم.

- در ابتدا به سراغ حاج احمدعلی طالبی، بازنشسته رفتیم؛


شما با انتصاب یک فرد بومی برای فرمانداری اردکان موافقید یا غیر بومی؟ من با توجه به تجربه نسبی که دارم؛ قطعا با ورود فرد بومی موافقم چون فردی که اهل همین منطقه باشد، بهتر مشکلات موجود سطح شهرستان را می شناسد و در واقع همین هم زبانی؛ همدلی و حل هر چه بهتر مشکلات را در پی دارد.

شما چه انتظاری از فرماندار بعدی (چه فرد بومی و چه غیر بومی) دارید؟ فرماندار آتی منطقه مان، نباید همانند فرماندار فعلی در ساختمان فرمانداری اردکان بنشیند و دستور بدهد اما در عمل هیچ کاری نکند بلکه هر فردی که فرماندار بعدی باشد؛ می بایستی هم بتواند فعالیت های شهرستان را سازماندهی کند و هم بتواند با انتصاب نمایندگانی در ادارات مختلف بر کار زیرمجموعه خود نیز نظارت کامل داشته باشد تا همانند امروز؛ شاهد هرج و مرج اداری نباشیم.

- کارگر یکی از کارخانجات (که به سفارش خود، نامش درج نمیشود)


پاسخ سوال اول: بنده به شدت با انتخاب فرد غیربومی مخالفم و حتی اجازه ورود فرماندار غیربومی را نمی دهیم؛ چرا جایگاهی که حق یک مدیر بومی است باید به یک غیربومی داده شود؟! باید یک فرد بومی اردکان انتخاب بشود زیرا با توجه به آشنایی به مردم و شرایط شهر، حرف دل ما را بهتر می فهمد و البته مردم نیز با حمایت از وی و همکاری بیش از پیش با فرمانداری، وی را در انجام وظیفه اش یاری کنند.

پاسخ سوال دوم؛ فرماندار هر کسی که انتخاب شود، باید به فکر حل همه مشکلات باشد (همانطور که هم اکنون هم واقعا فرماندار پیگیر مشکلات می باشد) البته ما از وی میخواهیم تا به طور خاص به قشر کارگران توجه داشته باشد چون انصافا در بسیاری از موارد به این قشر زحمتکش ظلم شده است.

- حمید شاکر، یکی از بازاریان در پاسخ به سوالات ما اینگونه پاسخ داد:


پاسخ سوال اول ؛ با وجود اینکه میدانم نظرات بنده هیچ تاثیری در اوضاع ندارد و فرماندار به آن بی توجهی خواهد کرد اما حرف دلم را از روی انجام وظیفه میزنم: به مراتب فرد بومی از فرد غیر بومی اصلح تر است ولی نظر من اینست که اگر فرد بومی به وسیله ی دست های پشت پرده و اوضاع جناحی انتخاب بشود؛ فرد غیربومی بسیار بهتر است.

پاسخ سوال دوم ؛ فرماندار نباید در فرمانداری بنشیند اما واقعا قدرت در دستان افراد دیگری باشد؛ فرماندار آتی باید توجه ویژه ای به اقشار کم درآمد جامعه داشته باشد و در عین حال باید وجود این جمع کثیر کارگران غیربومی (که تبعات منفی اجتماعی داشته اند) را در سطح شهرستان کنترل کنند.

- حسن دهستانی


اولا؛ نظر من انتخاب یک فرد بومی است زیرا با وجود حضور او، مردم اردکان راحت تر میتوانند نظرات و مشکلات خود را به وی برسانند و او هم به خاطر همزبان بودن و رفت و آمد با مردم منطقه، راحت تر مشکلات را حل کند.

پاسخ سوال دوم ؛ توجه همه جانبه به تمامی بخش ها، ریشه کن کردن بیکاری جوانان، تلاش مضاعف برای احیای فرهنگ عفاف و حجاب، توجه به اوضاع راهنمایی و رانندگی، حل مشکلات موجود شهری از جمله سطح پایین کیفیت کوچه ها، روشنایی و امثال آن.

- حسین خیوه از اصناف


پاسخ سوال اول ؛ مسلما ورود فرد بومی بهتر است؛ چون با شرایط حاکم آشناست، کارها را بهتر تسهیل می کند، مردم محلی نیز بهتر با او همکاری می کنند و آشنایی فرد غیربومی به اوضاع قطعا مدت زیادی طول می کشد.

پاسخ سوال دوم ؛ فرماندار جدید باید سعی کند تا طرح ها و ایده هایی را که فرماندار قبلی آنرا اجراء نکرده است، اجراء کند. در عین حال وی باید به مناطق محروم جامعه و منطقه نیز توجه ویژه ای داشته باشد.

- سامح عامری از فرهنگیان


پاسخ سوال اول ؛ من با ورود هم فرد بومی و هم غیربومی موافقم البته انتصاب فرد بومی به دلیل سکونت در همین منطقه بهتر حرف مردم را می فهمد.

پاسخ سوال دوم ؛ فرماندار آتی باید به قشر زحمتکش کارگر، فرهنگیان و ترویج هر چه بهتر فرهنگ و هنر اسلامی در مراکز آموزشی شهرستان اردکان رسیدگی کنند.

ارسال نظرات