خبرهای داغ:
از سوی فرمانده پایگاه مطرح شد

آموزش نظامی طلاب مبلّغ در پایگاه بسیج مستشهدین قم

فرمانده پایگاه بسیج مستشهدین حوزه یک بسیج شهید ابراهیمی برنامه های آموزش نظامی طلاب این پایگاه را تشریح کرد.
کد خبر: ۸۶۸۳۹۴۵
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۵

حجت الاسلام مطلبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم گفت: پایگاه مستشهدین در مهرماه سال 1394 و با عضویت 700نفر جذب عادی و فعال شروع بکار نمود؛ این پایگاه در کنار موسسه میقات(جوانان انقلاب اسلامی) از سال 1386 با رویکرد فرهنگی در دانشگاهها و نیروهای مسلح با 46 رشته و تشکیل دوره های مقدماتی، تکمیلی و تخصصی ویژه طلاب تاسیس گردید.

آموزش نظامی طلاب مبلّغ در پایگاه بسیج مستشهدین قم

وی افزود: در این موسسه چندین دوره برنامه های اقتصاد مقاومتی در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری برگزار گردید و در دوره های بلند مدت این موسسه گفتمان انقلاب اسلامی و فضای مجازی مورد بحث قرار گرفت.

مطلبی با اشاره به این که در این موسسه 1130 طلبه وجود دارد که بصورت مبلغ به جزایر جنوب کشور مثل ابوموسی، لنگه، فارو، فارسی، تنب کوچک و تنب بزرگ و به قسمت های مختلف ارتش، نیروی انتظامی و سپاه اعزام می شوند بیان داشت: البته مراکزی هم در سپاه بصورت ثابت برای حضور مبلغین برنامه ریزی شده است.

وی افزود: دوران تبلیغ طلاب هفتاد درصد چهره به چهره می باشد و این عزیزان به سخنرانی بسنده نکرده و در ادامه تبلیغ شان برنامه های فرهنگی و تبلیغی برای افراد در نظر می گیرند.

فرمانده پایگاه مستشهدین بیان داشت: این موسسه در تبلیغ عادی تخصصی خود 42 منطقه نظامی و 117 دانشگاه را تحت پوشش دارد که متناسب با نوع دانشگاه ها در سراسر کشور مبلغان بصورت رده بندی شده به این دانشگاهها اعزام می شوند؛ برای اردوهای جهادی در دانشگاهها نیز 120 نفر مبلغ برای تبلیغ در این اردوها در نظر گرفته است که در این زمینه هر هفته ما شاهد این هستیم که کاروان های دانشجویی به استان قم سفر می کنند و ما زیرساخت ها را فراهم می نماییم تا بتوانیم با اندک توشه ای که داریم جوانان این جامعه اسلامی را به سوی اهداف متعالی انقلاب سوق دهیم.

مطلبی تصریح کرد: از زمانی که حضرت آقا بحث همت مضاعف و کار مضاعف را مطرح نمودند این موسسه فعالیتش را با همت دوستان و همکاران مان با ارگانها، سازمانها و نهادها بصورت جدی ادامه داد تا به این مرحله از شکوفایی این موسسه رسیدیم؛ ما در این موسسه فقط حمایت معنوی می خواهیم نه پول و امکانات و تجهیزات. در این موسسه طلاب در کنار امر تبلیغ خود ملزم به گذراندن دوره های نظامی هستند چون با افراد نظامی سرو کار داند، پس در دوره های مختلف آموزشی هلی برد، غواصی، تیر اندازی و دوره آموزش سلاح شرکت می کنند.

وی در پایان گفت: بسیج یک قالب و ساختار است لذا تمامی مبلغین ما در بسیج پرونده عضویت دارند و ما همانند سالهای گذشته در تابستان امسال نیز دوره های توانمند سازی بمدت 10 الی 12 روز به استعداد 300 الی 400 نفر از تاریخ 19 تیرماه سال جاری را داریم.

خاطر نشان می شود 392 گروه جهادی در استان قم وجود دارد که موسسه میقات فقط با تعداد محدودی از این گروهها که نیروهای نظامی و دانشجویی هستند تعامل و ارتباط دارد زیرا این افراد تاثیر زیادی بر فضای کشور دارند.


ارسال نظرات
آخرین اخبار