خبرهای داغ:
مسئول بعثه مقام معظم رهبری در خوزستان گفت: اگر امنیت زائران ایرانی به صورت عقلانی تامین نشود حج واجب نخواهد بود.
کد خبر: ۸۶۸۳۹۳۲
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶

حجت‌الاسلام و‌المسلمین ابوالحسن حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در اهواز با بیان اینکه بر اساس آیات و روایات قرآن کریم اولویتی برای سرپرستی ساکنان منطقه حجاز نسبت به دیگر کشورها وجود ندارد، اظهار داشت: متاسفانه برخلاف صریح آیات قرآن مسئولان سعودی اجازه برگزاری حج مطابق با چارچوب اصلی را نمی‌دهند.

وی تصریح کرد: اتفاقاتی مانند حادثه منا، فاجعه فرودگاه جده و سایر حوادثی که در ادوار گذشته در این کشور اتفاق افتاده است نشان می‌دهد که مقامات سعودی نسبت به ایجاد امنیت برای زائران ایرانی کوتاهی می‌کنند.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در خوزستان با اشاره به شرط عربستان مبنی بر عدم برگزاری دعای کمیل و اعلام برائت، افزود: برگزاری مراسم دعای کمیل و اعلام برائت جزء توافقات قدیمی بین عربستان سعودی و کشور ایران بوده و عدم اجازه برای برگزاری این دو مراسم معنوی خلاف قانون و توافقات ذکر شده است.

وی با بیان اینکه مسئولان حج و زیارت نظام جمهوری اسلامی ایران برای برگزای حج امسال از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند، گفت: کشور ایران انتظار دارد که در حج امسال انتظارات زائران ایرانی مبنی بر حفظ کرامت، عزت و امنیت برقرار شود و سعودی‌ها نیز نسبت به این انتظارات تعهد داشته باشند.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین حسن‌زاده با اشاره به سفر هیئتی از ایران برای رسیدگی به برنامه حج امسال، افزود: امیدواریم که مذاکرات بین هیئت ایرانی و مسئولان سعودی به برگزاری یک حج عزتمندانه منتهی شود.

وی با بیان اینکه دولت ایران صدور روادید در کشور ثالث را قبول ندارد، بیان‌کرد: روادید زائران ایرانی باید در داخل کشور صادر شود و مقامات عربستاتی باید مثل سال‌های گذشته نسبت به خطوط قرمز کشور ایران از جمله صدور روادید در کشور مبداء و اعزام زائران از طریق فرودگاه‌های داخلی احترام بگذارند.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: مسئولان حج و زیارت باید نسبت به اشخاصی که قصد دریافت روادید از کشور دیگری را دارند اظهار نظرکنند تا امنیت این افراد نیز حفظ شود.

وی با بیان اینکه اگر امنیت زائران ایرانی به صورت عقلانی تامین نشود حج واجب نخواهد بود، عنوان‌کرد: باید یک ارتباط کنسولگری بین ایران و عربستان سعودی وجود داشته باشد تا زائران ایرانی بتوانند به راحتی مشکلات خود را پیگیری و رفع کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها