خبرهای داغ:
با حضور نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق صورت گرفت
طی مراسمی 6 جلد کتاب آیت‌الله آصفی با حضور نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق رونمایی شد.
کد خبر: ۸۶۸۳۹۰۴
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مراسم سالروز ارتحال آیت‌الله حاج شیخ محمدمهدی آصفی پنجشنبه شب در تالار بیداری اسلامی جامعة الزهرا با حضور آیت‌الله حسینی نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق، آیت‌الله اعرافی رئیس جامعة المصطفی العالمیه و حجت‌الاسلام هاشمیان مدیر جامعة الزهرا برگزار شد.

آیت‌الله مجتبی حسینی، نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق در این مراسم خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب آیت‌الله آصفی را دارای شخصیت نواندیش نامیدند، زیرا در حوزه به عمق معارف اهل بیت(ع) دسترسی پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: این عالم بزرگوار در دانشگاه‌ها جایگاه بلندی داشت و نویسنده‌ای پرکار و اثرگذار بود و در مورد مشکلات زمان و خطرات تهدیدکننده نیز تالیفاتی داشت.  

آیت‌الله علیرضا اعرافی، رئیس جامعة‌المصطفی‌العالمیه نیز در این مراسم با بیان اینکه حوزه انقلابی در منش و رفتار آیت‌الله آصفی تجلی داشت، گفت: در زمینه حوزه انقلابی نباید تصویر، حرکت‌های سطحی و شعاری به ذهن آید.

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) حوزه‌ای می‌خواستند که معادلات سلطه‌گر را درک کرده و نگرش برای علم و فناوری را فهم کند که در آیت‌الله آصفی وجود داشت.

حجت‌الاسلام احمد سعدی،‌ عضو هیأت علمی پردیس فارابی دانشگاه تهران نیز در این مراسم با اشاره به ویژگی‌های این عالم بزرگوار گفت: آگاهی سیاسی، ایمان به ارزش‌ها، امر به پیروی الهی، گمنامی و ناشناخته بودن، تعادل شخصیت، زهد و پارسایی و علاقه به جوانان از ویژگی‌های مهم این عالم است.

وی خاطرنشان کرد: آیت‌الله آصفی زمان‌شناس و نیاز سنج بود، مصاحبه‌ها، خاطرات، نامه‌ها و عکس‌های این عالم بزرگوار باید چاپ شود. با توجه به اینکه ایشان آثاری فراوانی تالیف کرده بنابراین نیاز است مؤسسه حفظ آثار آیت‌الله آصفی تأسیس شود.

سعدی یادآور شد: لازم است برای نگاه‌داری کتابخانه آیت‌الله‌ آصفی فعالیتی صورت گیرد، زیرا هر روز که می‌گذرد ضرر از بین رفتن این میراث بیشتر می‌شود.

در پایام این مراسم از 6 جلد کتاب از آثار آیت‌الله آصفی مانند رسائل فی معارف اهل بیت(ع) در دو جلد در قالب پیام‌های اهل بیت(ع) در موضوع معارف اسلامی، قضایای معاصره در دو جلد در قالب مسائل سیاسی اهل بیت(ع) و الدعا عند اهل بیت(ع) در دو جلد در قالب دعاهای اهل بیت(ع) رونمایی شد.
ارسال نظرات