در آیین گنبدگذاری یادمان شهید گمنام دانشگاه یاسوج به وضعیت مکانی و معماری نامناسب این یادمان اشاره شد.
کد خبر: ۸۶۸۳۸۵۲
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۶

اسکندر یارنسب در مراسم گنبدگذاری یاد بود شهید گمنام دانشگاه یاسوج، خرداد را ماه حماسه و خاطرات تلخ و شیرین برای مردم ایران دانست و عنوان کرد: این ماه در حافظه فردی و جمعی ما به ویژه بعد از انقلاب، ماه حماسه‌ها و خاطرات تلخ و شیرین است.

مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید افزود: این خاطرات از فتح خرمشهر شروع شد و تا خلق حماسه‌های مختلف مردم ادامه داشت و خاطره تلخ رحلت حضرت امام را نیز در این ماه شاهد هستیم.

وی ادامه داد: خرداد ماه پیش از انقلاب نیز ماه حماسه و خاطره‌ها بود و نمود بارز آن قیام 15 خرداد است که نقطه آغازین نهضت انقلاب اسلامی بود.

یارنسب در بخش دیگری از سخنان خود، ایران را مهد هنر و معماری دانست و بیان داشت: کشور ایران سرزمین شاهکارهای هنری و معماری است و هنر، معماری و ارزش‌های مختلف ما در قالب ابنیه‌های مختلف معماری بنا شده‌اند.

وی افزود: در دوران انقلاب سعی کردیم حرکت و پیشینه خود را در قالب هنر و معماری به رخ جهانیان بکشانیم.

مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید به جایگاه رفیع شهید و شهادت اشاره کرد و گفت: هر اثری هنری که خلق کنیم، با توجه به جایگاه و عظمت مقام شهید، نسبت به این مقام پایین‌تر است و هر کاری که انجام شود جلوه‌ای کوچک از افتخارات شهید است.

یارنسب تصریح کرد: همان طور که رئیس دانشگاه یاسوج بیان داشت وضعیت مکانی و معماری یادمان شهید گمنام دانشگاه یاسوج مناسب نیست و بنای یادمان شهید گمنام از نظر فنی، هنری، معماری و مکان‌یابی باید نقطه شاخص و فاخری باشد که برای نسل‌های آتی به ودیعه گذاشته شود.

وی افزود: باید تلاش کنیم این مفاهیم ارزشی در قالب هنر به آیندگان منتقل شوند.

ارسال نظرات