فرماندار کهگیلویه با اشاره به احداث دو سد بزرگ مارون و کوثر در دو طرف این شهرستان و تخصیص نیافتن آب به زمین های کشاورزی این شهرستان گفت: آبیاری 25 هزار هکتار اراضی دیم نیازمند همکاری وزارت نیرو در اجرایی شدن پروژه های تامین آب است.
کد خبر: ۸۶۸۳۸۴۷
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۳
علی پوزش در بازدید حمید چیت چیان وزیر نیرو از اراضی کشاورزی دشت های کلاچوی این شهرستان گفت: با توجه به وجود رودخانه های پرآب و دو سد بزرگ در اطراف شهرستان زمین های مستعد کشاورزی نیازمند تخصیص آب از سوی وزارت نیرو هستند.
وی با اشاره به اجرای مطالعات اولیه احداث سد مارون 2 و پیشرفت 25 درصد پروژه تامین آب حومه غربی دهدشت اظهارکرد: اجرای این پروژه ها علاوه بر شکوفایی بخش کشاورزی نقش مهمی نیز در کاهش مهاجرت شهروندان به استانهای همجوار نیز دارد.
پوزش بیان کرد: طی دو سال گذشته بیش از 10 هزار خانوار از این شهرستان به دلایل مختلف مهاجرت کردند.
وی اظهارکرد: تکمیل مطالعات فاز اول و دوم سد مارون 2 بیش از 60 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
پوزش بیان کرد: پروژه آبرسانی دهدشت غربی یکی از بزرگترین پروژه های عمرانی استان کهگیلویه وبویراحمد است که در چهار فاز برای تامین آب کشاورزی نزدیک به شش هزار هکتار اراضی شهرستان کهگیلویه پیش بینی شده است.
فرماندار کهگیلویه عنوان کرد: پروژه تامین آب دهدشت غربی که از سال 90 کلنگ آن زده شد به دلیل کمبود منابع مالی روند اجرایی کندی داشته است.
شهرستان کهگیلویه با جمعیتی بالغ بر 132 هزار نفر جمعیت بیش از 50 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که تنها بخش کمی از این زمین ها آبی هستند.
ارسال نظرات