نمایشگاه آثار دانشجویان معماری دانشگاه سوره با موضوع طراحی مجموعه یادمانی و فرهنگی ۱۷۵ غواص شهید برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۸۳۷۰۹
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی شهرداری مشهد، به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد نمایشگاه آثار دانشجویان معماری دانشگاه سوره با موضوع طراحی مجموعه یادمانی و فرهنگی ۱۷۵ غواص شهید در مجموعه کوهسنگی مشهد برگزار شد.

ساخت مجموعه ویژه یادمانی ۱۷۵ غواص شهید در شهر تهران و جنب دریاچه خلیج فارس در نظر گرفته شده است.

برای این مهم دانشجویان معماری دانشگاه سوره طرح‌های خود را برای این یادمان طراحی کردند که با همت معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد آثار خود را در مجموعه کوهسنگی مشهد به نمایش گذاشتند.

در همين راستا، محمدرضا اکبریان در مراسم افتتاحیه نمایشگاه آثار دانشجویان معماری دانشگاه سوره با موضوع طراحی یادمان ۱۷۵ غواص شهید که در مجموعه کوهسنگی برگزار شد، اظهار کرد: طراحی پروژه یادمانی ۱۷۵ شهید مورد توجه دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه سوره قرار گرفت.

وی افزود: دانشگاه سوره بر اساس مصوبه شورای برنامه‌ریزی وزارت علوم به جای پرداختن به کمیات باید به مسایل ارزشی و دارای مفهوم بپردازد که بر این اساس موضوع طراحی یادمان ۱۷۵ شهید مورد توجه قرار گرفت.

اکبریان بیان کرد: در هنرهای موجود، معماری رشته‌ای است که ایجاد مفهوم برای اثر بسیار سخت است در حالی که در هنرهای دیگر همچون سینما این کار راحت‌تر و اثرگذاری بیشتری دارد.

معاون دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه سوره گفت: برای طراحی این آثار وصیت‌نامه‌ها و خاطرات این ۱۷۵ شهید مورد بررسی قرار گرفت و بعد برای این مهم شعار در نظر گرفته شد تا دانشجویان ارتباط عمیقی با ابعاد موضوع پیدا کنند.

وی عنوان کرد: محل قرارگیری ساختمان ۱۷۵ غواص شهید در تهران و در کنار دریاچه شهدا خلیج فارس در نظر گرفته شده و برای این پروژه ۵ هزار مترمربع فضا تعریف شده و این نمایشگاه با درخواست معاونت فرهنگی شهرداری مشهد ئر این شهر برگزار شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها