خبرهای داغ:
مدیر کل فنی و حرفه ای خوزستان گفت:توانمند سازی روستاییان و آموزش مهارت های لازم به آنان از مهمترین اهداف فنی و حرفه ای استان است که در حال اجرا می باشد.
کد خبر: ۸۶۸۳۷۰۲
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵

عبدالنبی سواعدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار بسیج افزود:در این راستا پارسال توافق نامه ای بین فنی و حرفه ای و فرمانداری های استان خوزستان منعقد شد تا پس از نیازسنجی برنامه های آموزشی در مناطق مختلف استان خوزستان اجرا شود.

وی اظهار کرد:در این طرح که از ابتدای امسال اجرای آن آغاز شده مهارت های لازم با هدف تثبیت روستاییان برای زندگی در روستاها،کاهش هزینه های تردد آنان به شهر و افزایش رفاه آنان آموزش داده می شود.
سواعدی گفت:در هر شهرستان یک دهستان به عنوان پایلوت طرح انتخاب و آموزش ها ارائه می گردد و این طرح ادامه خواهد داشت.
مدیرکل فنی و حرفه ای خوزستان در بخش دیگری رسالت فنی و حرفه ای را بستر سازی برای اشتغال دانست و گفت:در حال حاضر یکی از چالش های جدی در زمینه بیکاری فقدان مهارت های لازم در بین جوانان جویای کار می باشد.
وی افزود:همه ظرفیت ها و امکانات لازم در این راستا بسیج شده و مجموعه فنی و حرفه ای به منظور ایجاد فرصت شغلی با ارائه مهارت های لازم در این خصوص سهیم است.
وی گفت:در حوزه های مختلف کارآفرینان موفقی در استان خوزستان داشته ایم و در بهمن ماه پارسال در شانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت کشور از 14 نفر اعزامی از خوزستان چهار مقام اولی ، یک نقره و سه دیپلم افتخار کسب کردیم.
وی افزود:استان خوزستان از رتبه 15 به رتبه پنج کشوری صعود کرده که نشان دهنده توانمندی و کارآفرینی هم استانی های عزیز است.
در سفر یک روزه سواعدی و هیات همراه مسائل و مشکلات مجموعه فنی و حرفه ای و مربیان نیز بررسی شد.
در این نشست بهمن رایکا مدیر فنی و حرفه ای اندیمشک و عباس پاپی رییس انجمن صنفی آموزشگاههای آزاد مسائل و مشکلات را بیان کردند.
بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه ای روستایی شهر بیدروبه از توابع بخش الوار گرمسیری برنامه پایانی سفر مدیر کل فنی و حرفه ای بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها