خبرهای داغ:
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به اهمیت زیرساخت‌های مالی در منطقه آزاد گفت: یکی از زیرساخت‌های اساسی برای توسعه راهبردی و منظم در منطقه آزاد اروند، ایجاد زیرساخت‌های مالی است.
کد خبر: ۸۶۸۳۶۹۳
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری  بسیج منطقه خوزستان،اسماعیل زمانیزادهدر مراسم افتتاحیه تالار بورس انرژی منطقه آزاد اروند که امروز، پنجم خردادماه در آبادان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌‌ها و توانمندی‌های منطقه باید مبادلات پولی و مالی و تسهیل امور اقتصادی به وسیله بانک‌ها، بیمه و بورس باشد.

وی افزود: از ابتدا تصمیم گرفتیم که با کمک گرفتن از ارگان‌های ملی از جمله بانک مرکزی و نهادهای بین‌المللی از امکانات مختلفی بهره‌مند شویم تا در تمام سطوح از ساختار مالی و مبادلات ارزی مناسبی برخوردار باشیم.

زمانی با اشاره به دوران تحریم گفت: متاسفانه قبل از برجام حتی نمی‌توانستیم از شرکت‌های مشاوره‌دهنده خارجی استفاده کنیم زیرا در تحریم به سر می‌بردیم و نمی‌شد پول آن‌ها را بپردازیم اما در حال حاضر که دوران تحریم به سر آمده، بورس یکی از ساختارهای پیشرفته مبادله مالی به حساب می‌آید.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های منطقه آزاد اروند جهت سرمایه‌گذاری، معافیت مالیاتی است که شامل همه ابعاد امور مالیاتی می‌شود. یعنی معافیت مالیاتی در معاملات، معافیت مالیاتی در کارهای اجرایی، معافیت مالیاتی برای حقوق بگیران و مستمری بگیران و تمام کسانی که به نحوی فعالیت اقتصادی در منطقه آزاد انجام می‌دهند.

زمانی در خصوص توجیه اقتصادی حضور یک سرمایه‌گذار در منطقه آزاد اروند و استفاده از خدمات بورس گفت: مزیت‌های جانبی، خدمات ارزان‌تر، نیروی کار ارزان از کوچکترین مزیت‌های بورس آبادان نسبت به تهران است و مهمترین آن‌ها معافیت مالیاتی، معافیت از مالیات ارزش افزوده، معافیت پرداخت مالیات‌ حقوق‌گیرندگان و غیره است که الزاما تمام این مالیات‌ها باید در تهران و یا جاهای دیگر پرداخت شود اما در منطقه آزاد اروند مالیات بین مصرف کننده و تولیدکننده تقسیم می‌شود.

زمانی یکی دیگر از مزیت‌های ایجاد بورس و حضور سرمایه‌گذار در منطقه آزاد اروند را تقاضای ثبت دو شعبه بانک خارجی در این منطقه عنوان کرد و گفت: ثبت اولیه دو بانک خارجی در منطقه انجام شده است و این بانک‌ها برای اخذ مجوزهای لازم به بانک مرکزی ارجاع داده شدند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند اظهار کرد: امیدواریم با همکاری مسئولان کشوری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، بانک مرکزی را به پذیرفتن شرایط این دو بانک خارجی و تایید پروانه فعالیت آن‌ها قانع کنیم تا مبادلات ارزی بین‌المللی در آبادان برقرار شود.


ارسال نظرات
پر بیننده ها