خبرهای داغ:
در پاسخ به اعتراض دانش‌آموزان‎؛

امتحانات نهایی امسال از نظر سطح دشواری بررسی می‌شوند

رئیس اداره سنجش و ارزشیابی امتحانات اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان گفت: مسئولان در کنار دانش‌آموزان هستند تا اعتراضات آن‌ها نسبت به دشواری سطح سؤالات امتحانات نهایی منتقل شود.
کد خبر: ۸۶۸۳۶۸۳
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷

محمدعلی مریدی در گفت‌وگو با خبرنگار علمی و آموزشی خبرگزاری بسیج منطقه خوزستان، در خصوص تجمعدانش‌آموزان استان دراعتراضبه دشواری سطح سؤالات امتحانات نهایی امسال، اظهارکرد: سؤالات امتحانی نهایی امسال باید از نظر دشواری بررسی شوند که مرجع بررسی نیز نظر دبیران است؛ سامانه‌ای در اختیار دبیران استان است که نظرات خود را در آن بیان می‌کنند.

وی یادآور شد: سؤالات امتحانات نهایی به‌صورت هماهنگ کشوری است و باید نظرات دبیران از سراسر کشور جمع‌آوری و در استان نیز سؤالات باید تحلیل شود.

رئیس اداره سنجش ارزشیابی امتحانات اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان گفت: با چند نفر از دانش‌آموزان به نمایندگی از دانش‌آموزان معترض صحبت‌هایی انجام شدو نظرات آن‌ها را انتقال خواهیم داد و پیگیری خواهیم کرد اما نتیجه نهایی این اعتراضات بر عهده مسئولان سنجش کشور است.

مریدی در پاسخ به این سؤال که چه تفاوتی در امتحانات امسال نسبت به ساله‌ای گذشته موجب بروز این موج اعتراضات شده است، پاسخ داد: با توجه به این‌که معدل امتحانات نهایی بر اساس قانون پذیرش دانشجو در پذیرش دانشگاه مؤثر است، بخشی از سؤالات این امتحانات باید به‌صورت تحلیلی باشد. از نظر اجرایی آزمون امسال تفاوتی با سال‌های گذشته نداشته و آیین‌نامه یکسان است اما از نظر سطح دشواری باید کار کارشناسی انجام شود که قطعاً این کار صورت خواهد گرفت.

رئیس اداره سنجش و ارزشیابی امتحانات اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان تأکید کرد: مسئولان در مقابل دانش‌آموزان نیستند بلکه در کنار آن‌ها هستند و کمک می‌کنند تا صحبت‌های آن‌ها منتقل شود.


ارسال نظرات
پر بیننده ها