نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد در مجلس مطرح کرد

زمزمه های ارتباط بعضی از قاچاقچیان با برخی دولتمردان/ دولت مقابله با قاچاق کالا را جدی بگیرد

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد در مجلس گفت:چرا نمی‌توانیم جلوی قاچاق کالا را بگیریم، برخی مواقع شنیده می‌شود بعضی از قاچاقچیان دستشان با برخی افراد دولتی در ارتباط است.
کد خبر: ۸۶۸۳۶۴۰
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،صبح امروز طی مراسمی حسین صفایی معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور، شمس‎الله شریعت‌نژاد نماینده مردم تنکابنف رامسر و عباس‌آباد در مجلس، سید امیر حسینی‌جو فرماندار ویژه تنکابن، محمدرضا کریمی مدیریت تعاونی روستایی مازندران، جمعی از مسؤولان و همچنین با حضور چای‌کاران این شهرستان، کارخانه چای‌سازی شعیب کلایه در تنکابن به بهره‌برداری رسید.

این کارخانه با قدمت تاریخی 50 ساله، 14سال پیش به دلایلی تعطیل شد که در آن سال‌ها بیش از 150 کارگر در دو شیفت کاری در آن مشغول کار بودند اما اکنون با 15 نفر ظرفیت اشتغال‌زایی بازگشایی شده است.

* پرداختن به زنجیره تأمین محصول از مهم‌ترین اصول پایداری است

معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور در این مراسم، گفت: با توجه به مزیت‌های نسبی، رقابتی و ارگانیکی چای تولیدی در کشور نسبت به انواع چای خارجی موجود در بازار، ساماندهی تولید٬ بازرگانی و تجارت چای با برنامه‌ریزی مناسب قابل توسعه است.

حسین صفایی افزود: امروز فضای کسب و کار صرفاً شامل تولید مواد خام نمی‌شود، پرداختن به زنجیره تأمین محصول از مهم‌ترین اصول پایداری است.

وی ادامه داد: با توجه به اقلیم مناسب تولید چای و بازار مصرف 100 هزار تُنی این محصول در کشور  اتخاذ راهکارهای مناسب برای حمایت از این صنعت از طریق تقویت ظرفیت‌های تولید٬ کاهش واردات، تولید باکیفیت و ... امکان‌پذیر است.

* جوان‌سازی بوته‌های چای باعث ازدیاد تولید و کیفی‌سازی چای می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه استاندار مازندران نیز گفت: تنها به تولید نباید اکتفا شود بلکه محصولاتی باکیفیت و قابلیت صادراتی بودن نیز باید داشته باشید.

مهدی رازجویان اظهار کرد: جوان‌سازی بوته‌های چای باعث ازدیاد تولید و کیفی‌سازی چای می‌شود که این امر از سوی باغداران باید انجام شود.

وی تصریح کرد: خرسندیم که در دولت تدبیر و امید میزان واردات به کمترین حد خود برسد و چای داخلی بیشترین میزان صادرات را داشته باشد.

* باید بیشترین رشد در تولید داخلی را داشته باشیم

در ادامه نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: بر اساس سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، باید بیشترین رشد در تولید داخلی را داشته باشیم.

شمس‌الله شریعت‌نژاد با اشاره به وضعیت نامناسب کیفیت چای قاچاق، افزود: در کشورمان زمانی به‌صورت ناشیانه به خرید چای اقدام شد و هیچ‌کس به کیفیت چای داخلی نیاندیشید حتی آمار تولید داخلی به 70 هزار تن رسید و انبارهای چای کشور با انبوه چای داخلی بی‌کیفیت شد که این کار باعث انحلال سازمان چای شد.

وی به کشت چای در شمال کشور اشاره و بیان کرد: علاوه بر تولید چای بی‌کیفیت، باعث بسته شدن بعضی از کارخانجات چای شد.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کیفی‌سازی و صنایع بسته‌بندی جدید در چای‌های داخلی، خاطرنشان کرد: هنوز از میزان سطح قیمت چای آمار دقیقی نداده‌اند.

شریعت‌نژاد تصریح کرد: باید به‌دنبال مزیت‌های منطقه کشاورزی‌مان باشیم و دولت نیز به جد باید به‌دنبال جلوگیری قاچاق کالا باشد.

وی با اشاره به قدرت امنیتی کشور، افزود: وقتی عبدالمالک ریگی در آسمان دستگیر می‌شود، چگونه نمی‌توانیم جلوی قاچاق کالا را بگیریم، برخی مواقع شنیده می‌شود بعضی از قاچاق‌چیان دستشان با برخی افراد دولتی در ارتباط است.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از دلایل معدوم کردن بوته‌های چای در گذشته، عدم خرید به‌موقع چای بود.

شریعت‌نژاد در پایان گفت: کارخانجات و شرکت‌های تولیدی مستهلک در اطراف‎مان زیاد است، باید بگردیم تا اینگونه کارخانه‎ها و صنایع تولیدی بسته شده راه‌اندازی شود.



انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار