خبرهای داغ:
سرپرست استانداری خوزستان بیان کرد

ضعف شدید استان در زمینه توسعه صنعتی و واحدهای تولیدی/ بانک‌ها به راه‌اندازی واحدهای تولیدی نیمه‌تمام استان کمک کنند

سرپرست استانداری خوزستان گفت: استان خوزستان در گروه سوم استان‌ها جای دارد و این نشان از ضعف شدید خوزستان در بحث توسعه صنعتی و واحدهای تولیدی این استان است.
کد خبر: ۸۶۸۳۵۹۴
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اهواز جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با حضور سرپرست استانداری خوزستان، رئیس صنعت،معدن و تجارت، روسای بانک‌ها و بخش تولید در استان، عصر چهارشنبه در استانداری خوزستان برگزار شد.

سرپرست استانداری خوزستان در این نشست با تاکید بر رفع موانع تولید در استان، اظهار کرد: کمک به ایجاد شرایط اشتغال برای بنگاه‌های کوچک و متوسط است.

فرج‌الله خبیر اضافه کرد: باید واحدهای تولیدی نیمه تمام یا راکد استان تا پایان سال 95 با توجه به شروط مشروحه در دستور العمل صادره راه‌اندازی شوند.

وی با بیان اینکه این نشست به‌منظور اطلاع رسانی و هدف گذاری برای حفظ اشتغال و برای کمک به واحد‌های صنعتی زیر 100نفر برنامه‌ریزی شده است، افزود: این دستورالعمل شامل واحدهای صنعتی و تولیدی که 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند و مشکل سرمایه در گردش دارند.

این مسؤول در ادامه گفت: تسهیلات اعطایی بعد از بررسی درخواست ثبت شده متقاضی در سایت، در کمیته بررسی پرونده ها که متشکل از 4 نفر است پس از تائید و کارشناسی به بانک عامل ارجاع داده خواهد شد.

وی تاکید کرد: بانک‌ها باید در مدت یک ماه  موارد را بررسی و در صورت عدم پذیرش درخواست باید دلایل رد پرونده را اعلام نماید.

خبیر با اشاره به مشکلات و موانع فعالیت بنگاه‌های اقتصادی استان، تصریح کرد: در سال‌های گذشته به علت تورم، تغییر چشمگیر نرخ ارز و تحریم‌ها که تمام کشور با آنها دست به گریبان بودند، بسیاری از واحد‌های تولیدی و صنعتی متضرر شده‌اند.

وی افزود: با توجه به وظایف مشخص شده، کمیته بررسی با اسقرار در محل سازمان صنعت و معدن و تجارت استان به صورت روزانه فعالیت خواهد داشت و جلسات کارگروه به صورت هفتگی برگزار خواهد شد.

سرپرست استانداری خوزستان در پایان با اشاره به وضعیت خوزستان در میان سایر استان‌های کشور، اظهار کرد: در حال حاضر استان خوزستان در گروه سوم استان‌ها جای دارد و این در حالی است که بسیاری از استان‌های هم‌تراز ما به لحاظ جمعیت و ظرفیت در گروه اول جای دارند و این نشان از ضعف شدید خوزستان در بحث توسعه صنعتی و واحدهای تولیدی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها