مدیر عقیدتی و نظارت حوزه امام خمینی (ره) در گفتگو با بسیج:
حجت الاسلام خانی با بیان اینکه امروز شاخه ای از محاربه و جنگ بین کفر و اسلام ناب محمدی جنگ اقتصادی است افزود:برای برپایی یک حکومت اسلامی باید طاغوت های اقتصادی را از بین برد و وابستگی خود را از شرق و غرب نابود ساخت.
کد خبر: ۸۶۸۳۵۴۴
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۰

مدیر عقیدتی و نظارت حوزه امام خمینی (ره) در پاسخ به سوال خبرنگار بسیج از مهردشت، در رابطه با نظر و اندیشه امام خمینی (ره) در مورد مباحث اقتصادیگفت:حضرت امام خمینی (ره) بعنوان معمار بزرگ انقلاب اسلامی طی دوران حیات سیاسی، علمی و مبارزاتی شان بویژه در طول چهار دهه رهبری انقلاب خونبار اسلامی (از سال 1340 به بعد) در سخنرانیها، پیامها، نامه ها، نوشته ها و . . . خطوط اساسی نهضت اسلامی را در زمینه های مختلف بطور واضح و روشن، بیان فرموده اند.

وی افزود: کلیه مطالبی که به صورتهای مختلف از معظم له صادر شده، همواره روشنگر راه ملت مسلمان ایران وتعیین کننده اصولی بوده که انقلاب اسلامی ملت ایران، تنها بر پایه آن اصول قابل تحلیل و بررسی است. این انقلاب بزرگ بدون در نظر گرفتن مجموعه بیانات و رهنمودهای امام خمینی (ره) معنا و مفهومی نخواهد داشت.

خانی درادامه گفت:یکی از مباحث بسیار مهم که در بیانات امام خمینی سهم عمده ای را به خود اختصاص داده است "مباحث اقتصادی" است.

وی خاطرنشان کرد:اگر به بیانات امام در صحیفه نور نگاهی بیندازیم میبینیم که نگاه امام به اقتصاد دورن زا و دور از وابستگی به خارج بوده است.به طور مثال این کلام امام که می فرمایند:اگر اقتصادمان تابع خارج باشد آن وقت یک روز می بینید که خارجی ها نمی خواهند به ما چیزی بدهند و وقتی که در را بستند ما باید تسلیم آنها بشویم . شما در حال جنگید الآن ، یک محاربه ای الآن بین اسلام و کفر است.

مسئول عقیدتی و نظارت حوزه امام یادآور شد:امروز شاخه ای از محاربه و جنگ بین کفر و اسلام ناب محمدی جنگ اقتصادی است. برای برپایی یک حکومت اسلامی باید طاغوت های اقتصادی را از بین برد و وابستگی خود را از شرق و غرب نابود ساخت.

خانی در پایان گفت : حضرت امام در جایی دیگر می فرمایند:امروز ضد انقلاب کسی است که آن کاری که مشغول هست در آن کار سستی کند ، در آن کار بیکاری کند یا وادار کند اشخاصی را که آنها کم کاری کنند، از زیر بار شانه خالی کنند که این ضربه ای است به کشور خودشان.

امام خمینی (ره) به یکایک مسئولین و مردم این هشدار را می دهند که برای پیروزی نهایی باید به خودباوری جمعی رسید که ما می توانیم.

ارسال نظرات