فرمانده سپاه امام رضا(ع) دشتی در مراسم گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر گفت: رشادت‌های رزمندگان در عملیات آزادسازی خرمشهر دشمنان را در بهت و حیرت فرو برد.
کد خبر: ۸۶۸۳۵۱۲
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتی ،سرهنگ غضنفری فرمانده سپاه امام رضا (ع)دشتی در جمع بسیجیان اظهار کرد: عراق با پول‌های دول عربی بویژه کویت و سلاح‌های غرب تجهیز شده بود به جنگ با ایران پرداخت و در جنگ تحمیلی دولت کویت ۲۰ میلیارد دلار به عراق کمک مالی کرد.

وی افزود: در ایام جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، سوریه یکی از معدود کشورهایی بود که بواسطه شخصیت رییس‌جمهور وقت خود یعنی حافظ اسد، در کنار جمهوری اسلامی ماند و بیشترین کمک‌ها را از لحاظ نظامی به ایران کرد.

وی خاطرنشان کرد: آموزش یگان موشکی سپاه در روزگاری که کشور کوچکترین تجربه‌ای در این زمینه نداشت و نیز کمک‌های همیشگی سوریه در زمینه خرید تسلیحات بخشی از این کمک‌ها بود که از سوی دولت این کشور صورت گرفت.

وی بیان کرد: در دوران ۸ سال دفاع مقدس نیروهای ایرانی هیچ وقت مناطق مسکونی و غیرنظامیان را مورد هدف قرار نمی‌دادند و کشور ما در مقابل حمایت همه جانبه غربی‌ها و کشورهای عربی از دولت عراق، مظلوم بود.

غضنفری با بیان اینکه عملیات بیت المقدس دشمن را به مذاکره و قبول قطعنامه وادار کرد، گفت: رشادت‌های رزمندگان در عملیات آزادسازی خرمشهر دشمنان را در بهت و حیرت فرو برد.

دراین مراسم نیروهای نظامی و انتظامی و فرماندار ، امام جمعه ، اعضای شورای اداری شهرستان ، خانواده معظم ایثارگران و بسیجیان نیز حضور داشتند از فاتحان و رزمندگان عملیات بیت المقدس که منجر به آزاد سازی خرمشهر گردید با اهدای هدایا، تجلیل بعمل آمد.

پس از پایان مراسم خودروهای نظامی و انتظامی در سطح شهر رژه رفتندو توان نظامی خود را به رخ دشمنان کشیدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها