معاون روابط عمومی سپاه روح‌الله گفت: منظومه فکری حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی همان روحیه استکبار ستیزی و حمایت از خط مقاومت است.
کد خبر: ۸۶۸۳۴۸۰
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۵

سرهنگ پاسدار عزت‌اله نظم‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی، با اشاره به اندیشه استکبارستیزی حضرت امام خمینی(ره) و ضرورت ترویج این اندیشه اظهار داشت: مبارزه با ظلم و نفی استکبار، از اصول اساسی اندیشه مبارزاتی حضرت امام(ره) و برخاسته از تفکر دینی و باور ناب مذهبی ایشان بود.

وی افزود: طرح اندیشه ظلم ستیزی به عنوان تکلیف دینی از سوی حضرت امام خمینی(ره) باعث شد که این تفکر با غیرت دینی امت اسلامی گره خورده و برای همیشه به عنوان یکی از الزامات و تکالیف دینی نقش آفرین گردد و از سوی دیگر، روحیه مبارزه با ظلم و قدرت‌های استکباری را در عمق جان توده‌های تحت ستم قوت گیرد.

معاون روابط عمومی سپاه روح‌الله تصریح کرد: رویارویی جدی و همه جانبه حضرت امام(ره) با دنیای استکباری به ویژه ابرقدرت آمریکا، در ابعاد نظری و عملی، تأثیرات خاص و عمیقی را در جهان به ویژه جنبش‌های اسلامی از خود به جای گذاشت.

سرهنگ پاسدار نظم‌آبادی با اشاره به دیدگاه حضرت امام راحل درباره لزوم استکبارستیزی بدون توجه به زمان و مکان گفت: با شکل‌گیری انقلاب اسلامی و پیروزی همه جانبه آن، جهان مستضعف به مبارزات ضد استعماری و رهایی‌بخش خویش امیدوار گردید و نهضت‌های اسلامی در عرصه جهانی جان تازه‌ای یافت و رهبر کبیر انقلاب اسلامی در صحیفه خود این نکنته را چنین مطرح می‌کنند که "براى من مکان مطرح نیست. آنچه مطرح است مبارزه بر ضد ظلم است. هر جا بهتر این مبارزه صورت بگیرد آنجا خواهم بود."

وی افزود: اگر در اندیشه سیاسی حضرت امام مبارزه با ظلم و استکبار به عنوان یک تکلیف دینی مطرح می‌گردد، طبیعی است که این امر در تقویت و دلگرمی نهضت‌های اسلامی نقش بارزی ایفا خواهد کرد.

معاون روابط عمومی سپاه روح‌الله با اشاره به لزوم حراست از ارزش‌های اسلامی به ویژه در شرایط کنونی گفت: امام خمینی(ره) در هر شرایطی به روشنگری می‌پرداختند و اهداف شوم دشمنان را برملا می‌ساختند و مرتب مسئله پاسداری از ارزش‌های متعالی را به ملت توصیه و تصمیم شیطانی، دشمن را نسبت به غارت ارزش‌های اسلامی گوشزد می‌کردند.

سرهنگ پاسدار نظم‌آبادی تاکید کرد: حضرت امام خمینی(ره) در صحیفه خود فرمودند "نکته مهمى که همه ما باید به آن توجه کنیم و آن را اصل و اساس سیاست خود با بیگانگان قرار دهیم این است که دشمنان ما و جهانخواران تا کىْ و تا کجا ما را تحمل مى‏کنند و تا چه مرزى استقلال و آزادى ما را قبول دارند. به یقین آنان مرزى جز عدول از همه هویت‌ها و ارزش‌هاى معنوى و الهى‏مان نمى‏شناسند. به گفته قرآن کریم، هرگز دست از مقاتله و ستیز با شما بر نمى‏دارند مگر اینکه شما را از دینتان برگردانند." این مسئله نیز نباید امروز مورد غفلت قرار گیرد.

سازش با استکبار نافی عزت مسلمین

معاون روابط عمومی سپاه روح‌الله با تاکید بر لزوم مطالعه و درک اندیشه‌های حضرت امام گفت: تامل در صحیفه حضرت امام(ره) نمونه‌های فراوان دیگری از تاکید و توجه حضرت امام(ره) به مفهوم قیام الله را آشکار می‌سازد و نشان می‌دهد که قیام و مبارزه برای خدا جزو کلیدواژه‌های اصلی گفتمان ایشان و روح و جوهره دکترین استکبار ستیزی است.

وی افزود: بنا به سخنان و اندیشه‌های حضرت امام مبارزه با آمریکا نزاع میان کفر و اسلام است از این‌رو هرگز میان جبهه حق و باطل سازش وجود ندارد و هرگونه تلاش برای نزدیکی، سازش و مصالحه با استکبار را نفی می‌کنند و آن را نافی عزت مسلمین می‌دانند.

سرهنگ پاسدار نظم‌آبادی ادامه داد: حضرت امام(ره) با صراحت در نفی هرگونه سازش با استکبار جهانی فریاد بر می‌آورد "کسی تصور نکند که ما راه سازش با جهانخواران را نمی‌دانیم. ولی هیهات که خادمان اسلام به ملت خود خیانت کنند!... اگر بندبند استخوانهایمان را جدا سازند، اگر سرمان را بالای دار برند، اگر زنده زنده در شعله های آتشمان بسوزانند، اگر زن و فرزندان و هستی مان را در جلوی دیدگانمان به اسارت و غارت برند هرگز امان نامه کفر و شرک را امضا نمی کنیم."

عزتمندی ملت در گرو مبارزه با استکبار جهانی است

معاون روابط عمومی سپاه روح‌الله با اشاره به اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در بحث استکبارستیزی گفت: حضرت امام خامنه‌ای استکبارستیزی، شاخصه اصلی نظام و عزتمندی ملت در گرو مبارزه با استکبار جهانی است استكبارستيزى موجب انزواى هيچ ملتى نمى‏شود.

وی افزود: مقام‌معظم انقلاب اسلامی استکبار ستیزی را زمینه تقویت جمهوری اسلامی دانستند و تاکید دارند که جهت حركت جامعه اسلامى، امروز بايد همان جهتِ ضدّ استكبارى و ضدّ سلطه جهانى باشد كه متأسفانه پنجه برهمه دنياى اسلام افكنده است.

سرهنگ پاسدار نظم‌آبادی تصریح کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند "جمهوری اسلامی، الگوی استکبار ستیزی در دنیا و آمریکا و رژیم غاصب صهیونیسم، بزرگترین مصداق استکبار جهانی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات