خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی:

مراکز رشد جهاد دانشگاهی با اولویت اشتغال آفرینی توسعه یابند

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی گفت: مراکز رشد جهاد دانشگاهی با محوریت شرکت‌های دانش بنیان و با اولویت ایجاد اشتغال برای بیکاران تحصیل‌کرده توسعه یابند.
کد خبر: ۸۶۸۳۴۵۰
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی در مرکز رشد جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در سال‌های اخیر رشد بسیار چشمگیری داشته است اظهار داشت: مراکز رشد جهاد دانشگاهی در زمینه‌های مختلف قابلیت تبدیل شدن به الگو برای سایر مراکز علمی را دارد که البته برای رسیدن به موفقیت‌های بالاتر باید تلاش بیشتری کند.

امام جمعه ارومیه گفت: جهاد دانشگاهی در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش بسیار موثری می‌تواند داشته باشد.

قریشی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی با توجه به ظرفیت‌ها در بخش‌های مختلف می‌تواند برای تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی در استان موفق عمل کند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی با تقدیر از فعالیت‌های حمایتی علمی و فرهنگی این نهاد گفت: مسئولان جهاد دانشگاهی با کار جهادی باید به حوزه‌هایی ورود پیدا کنند که بسیاری از مشکلات استان را حل کنند.

وی با بیان اینکه مراکز رشد جهادانشگاهی و خود این نهاد انقلابی توانسته است در سال‌های اخیر خدمات و پژوهش‌های ارزشمندی در زمینه‌های مختلف علمی عرضه کند افزود: جهاد دانشگاهی از نهادهایی است که نشان داد که جوان ایرانی می‌تواند کشور را در رسیدن به اهداف متعالی خود یاری برساند.

امام جمعه ارومیه گفت: جهاددانشگاهی با وجود محققان و اساتید متعهد و متخصص می‌تواند سهم عمده‌ای را در جهش علمی و فناوری داشته باشد و کشور را در خصوص مسائل علمی در جهان مطرح کند.

قریشی اظهار داشت: بهتر است مراکز رشد جهاد دانشگاهی افزایش یابد تا علاوه بر گسترش فعالیت‌های علمی زمینه اشتغال جوانان در استان فراهم شود.

وی تبدیل علم به ثروت را حلقه مفقوده مراکز علمی و دانشگاهی کشور عنوان کرد و افزود: بهتر است اساتید دانشگاهی در رشته‌های مختلف از جمله فیزیک، شیمی و مکانیک از مراکز رشد این نهاد بازدید کنند و در رشته‌های مختلف مراکزی ایجاد و نسبت به تبدیل پژوهش به ثروت همانند الگوهای ایجاد شده از سوی جهاد دانشگاهی استان تلاش کنند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی تصریح کرد: قطعا بازدید از این مراکز در تشویق و ارائه راهکارهای به مراکز علمی دیگر مؤثر خواهد بود.

ارسال نظرات