خبرهای داغ:
رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی از استقرار چندین شرکت دانش بنیان در نخستین مرکز رشد کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد.
کد خبر: ۸۶۸۳۴۴۸
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، ولی عاقلی در جریان بازدید نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی از مرکز رشد جهاد دانشگاهی این استان با اشاره به نقش مراکز رشد واحدهای فناوری در تقویت و رشد اشتغال و کارآفرینی در جامعه اظهار داشت: مراکز رشد با فراهم آوردن زیرساختها و حمایتهای لازم زمینه را برای اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی مهیا می‌کند تا در محیطی علمی به ایجاد کار بپردازند.

عاقلی گفت: با توجه به کشاورزی محور بودن اقتصاد استان، مراکز رشد واحدهای فناوری کشاورزی و توسعه این مراکز نقش ارزشمندی در تحقق اقتصاد مقامتی خواهند داشت.

وی با ارائه گزارشی از عملکرد این نهاد انقلابی اظهار داشت: جهاد دانشگاهی تبلور عملی و الگوی اسلامی و قرآنی خواستن برای توانستن و ساختن در کل کشور و از جمله در این استان است.

رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی افزود: جهاد دانشگاهی با جذب جوانان متعهد، متخصص و فعال استان، باعث تشویق و ترغیب جوانان برای فعالیت‌های پژوهشی، فرهنگی و آموزشی شده است و در حوزه‌هایی از توسعه استان وارد شده که تابحال زمین مانده است.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی از قطب‌های مهم کشاورزی محسوب می‌شود گفت: این نهاد با راه اندازی اولین مرکز رشد کشاورزی و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان کشاورزی در حال حاضر شرکت‌هایی را پرورده است که در سطح ملی ارائه خدمات نموده و حتی بعضی شرکت‌ها صادرات و واردات دارند.

رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی حوزه فرهنگی واحد را که چندین بار رتبه معاونت برتر کشور و نیز رتبه برتر زیر مجموعه‌های خود در سطح واحدها و دستگاههای اجرایی فرهنگی استان را کسب نموده یکی از اتاق فکرهای فرهنگی و علمی و دارای شخصیت الگویی ذکر کرد و افزود: برنامه‌ها و همایش‌های ملی علمی فرهنگی از سوی این معاونت با حضور اساتید برجسته کشور یکی از برجستگی‌های توانمندی واحد بوده است.

وی گفت: اجرا و طراحی رویدادهای فرهنگی برای دانشگاهها با نگرش خلاقانه از ویژگی‌های ممتاز و منحصر به فرد این واحد در سطح دانشگاهها است.

عاقلی حوزه آموزش این نهاد را به‌ عنوان معاونتی که دوبار در سطح کشور رتبه برتر را کسب کرده عنوان کرد و خاطرنشان کرد: آموزش‌های تخصصی و بین رشته‌ای این نهاد یکی از نکته قوت‌های واحد در راستای خدمت به مردم استان است.

رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی حوزه پژوهش را به‌عنوان دارنده و ارائه دهنده آزمایشگاهها و خدمات فوق تخصصی در سطح شمال غرب کشور و در بعضی از حوزه‌ها سطح کشور یک برند برای واحد ذکر کرد و تصریح کرد: راه اندازی پژوهشکده در حوزه شیمی و نیز تقویت گروهای مدیریت کسب و کار و علوم انسانی که با وجود جوان بودن طرح‌های پژوهشی و خدمات تخصصی چشمگیری در این حوزه ارائه کرده است را از نتایج اعتماد به جوانان جهادی ذکر کرد و گفت: این واحد به معنای واقعی کلمه ترجمان جهاد با کمترین نیروی انسانی و بیشترین بازدهی است.

ارسال نظرات