رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان‌غربی گفت: ذربایجان‌غربی جزو معدود استان‌های کشور با دارا بودن بیش از یک اثر ثبت جهانی است.
کد خبر: ۸۶۸۳۴۴۷
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، بهرنگ دیلمقانی در مراسم پاسداشت روز جهانی موزه با اشاره به قدمت 7 هزار ساله ایران اظهار داشت: با توجه به تاریخ عظیم و سترگ این کشور باید در معرفی آن به نسل آینده و دیگران تمام تلاش و کوشش خود را به کار برد.

وی با انتقاد از نحوه نگرش مردم به میراث فرهنگی بیان کرد: نگرش همه آحاد جامعه نسبت به موزه‌ها،‌ آثار تاریخی و سایر زمینه‌های مرتبط نیاز به تغییر و تحول اساسی داشته و همه باید با خرد جمعی این مشکل عمومی را حل کنند و در این باره اینکه مردم از یک خیابان هزاران بار بگذرند اما ندانند که در آن محل موزه‌ای نیز قرار دارد به هیچ عنوان شایسته نیست.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با بیان شاخصه‌های اقتصاد پایدار تصریح کرد: هیچ چیزی نمی‌توانند به اندازه گردشگری برای اقتصاد پایدار مهم و سودآور باشد که این کار تلاش گسترده همه دستگاه‌ها در معرفی کشور به دیگران را می‌طلبد چرا که بی‌شک هیچ صنعتی همانند صنعت گردشگری نمی‌تواند یک نفر را از دورترین نقطه جهان به ایران بکشاند.

وی افزود: باید تمامی شرایط برای تسهیل ورود گردشگران به کشور مهیا شود تا چرخ تمامی بخش‌های اقتصاد از صنعت و هتل تا جاده‌ها و مبادلات تجاری به گردش درآید و دیگر شاهد ورود پول‌های ایرانی به ترکیه و کشور‌های حاشیه خلیج فارس نباشیم.

دیلمقانی با اعلام اینکه آذربایجان‌غربی جزو معدود استان‌های کشور با دارا بودن بیش از یک اثر ثبت جهانی است افزود: با توجه با استعداد استان از لحاظ کثرت منابع تاریخی و به ویژه با داشتن پنج شهر با بافت قدیمی، سازمان نظام مهندسی تمام تلاش و کوشش خود را در خصوص حفظ این آثار به کار می‌گیرد.

وی با اشاره به لزوم توسعه مدرن گفت: چون توسعه مدرن به درستی تفهیم نشده برای همین بیشترین تخریب‌ها در بافت‌های قدیمی بوده است که باید با قرار دادن خط قرمزی مقابل این امر، جلوی این پدیده شوم گرفته شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان‌غربی با یادآوری اهمیت میراث معنوی اظهار داشت: اینکه کشورهای دیگر میراث فرهنگی ایرانیان همچون چوگان را به نام خود ثبت می‌کنند نشان از ضعف عملکرد ما در این زمینه است و بنابراین باید به موسیقی‌ها، داستان‌ها و لباس‌های محلی اهمیتی ویژه و دوچندان داد.

ارسال نظرات