معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت: دو هزار و 300 طرح‌ اشتغالزایی برای مددجویان زیر پوشش این نهاد حمایتی از سال گذشته تاکنون اجرا شد و این روند به طور جدی ادامه دارد.
کد خبر: ۸۶۸۳۳۹۲
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰
عنایت رحیمی نیا روز چهارشنبه در گفت و گو با بسیج اعتبار پرداخت شده برای اجرای این تعداد طرح اشتغالزایی را افزون بر 280 میلیارد ریال اعلام کرد.
وی افزود: این طرح های در زمینه های تولیدی در بخش های کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی و خدماتی اجرا شده است.
رحیمی نیا ابراز کرد: برای اجرای این طرح ها 220 میلیارد ریال اعتبار تسهیلات بانکی قرض الحسنه با کارمزد چهار درصد و 60 میلیارد ریال از محل داخلی کمیته امداد به مددجویان پرداخت شده است.
وی تصریح کرد: اشتغال مهمترین راه توانمندسازی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد برای کاهش وابستگی آنان به مستمری این نهاد حمایتی است.
رحیمی نیا بیان کرد: تاکنون فعالیت‌ ها و اقدامات مطلوب و رضایت بخشی از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه انجام شده است.
وی با اشاره به اهمیت ایجاد فرصت های شغلی در توانمندسازی مددجویان تصریح کرد: برگزاری دوره های آموزشی فنی و حرفه ای و مشاوره شغلی از دیگر برنامه های این نهاد حمایتی در راستای ایجاد اشتغال پایدار برای اقشار آسیب پذیردر این استان است.
رحیمی نیا با اشاره به اینکه همکاری بانک ‌های عامل کهگیلویه و بویراحمد در زمینه پرداخت تسهیلات به متقاضیان اجرای طرح ‌های اشتغالزایی دارای اهمیت ویژه ای است، عنوان کرد: یکهزارو 800 پرونده‌ منتظر دریافت تسهیلات از بانک های استان هستند.
وی ابراز داشت: این تعداد طرح اشتغالزایی اجرا شده در این استان در سرفصل‌ های کارانگیزی، توان‌ افزایی و خودکفایی بوده است.
وی افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد قبل، حین و پس از اجرای طرح های اشتغالزایی بر روند اجرای آنها نظارت مستمر دارد و مشاوره و حمایت های لازم را از این طرح ‌ها انجام می ‌دهد.
ارسال نظرات