پیمانکاران بازوان توانمنداجرای اقتصاد مقاومتی در استان

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:پیمانکاران بازوان توانمندی برای اجرای اقتصاد مقاومتی در استان و در سطح کشور هستند که لازم است مشکلات آنها را تا آن جا که می‌شود برطرف کرد.
کد خبر: ۸۶۸۳۳۶۹
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲

حسن فدایی صبح امروز در نشست پیگیری وضعیت پروژه‌های عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد و بررسی مشکلات پیمانکاران استان اظهار کرد: در بخش اقتصاد مقاومتی و اجرای این نوع اقتصاد پیمانکاران جایگاه ویژه‌ای دارند.

وی گفت: آن‌ها بازوان توانمندی برای اجرای اقتصاد مقاومتی در استان و در سطح کشور هستند که لازم است مشکلات پیمانکاران را تا آن جا که می‌شود برطرف کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خود از پیمانکاران استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان پیمانکارانی توانمند در کشور یاد کرد که برخی از ‌آن‌ها اکنون مطالبات 140 میلیارد تومانی از دولت در پروژه‌های خود در سراسر کشور دارند.

فدایی گفت: باید چنین پیمانکاران قدرتمند را برای حضور در استان و سپردن پروژه‌های عمرانی به آن‌ها ترغیب کنیم تا بتوانیم پروژه‌های عمرانی را به سرعت اجرایی کرده و توسعه استان را میسر سازیم.

این مسؤول با بیان این که اغلب پیمانکاران بدون ادعا در استان مشغول به انجام وظیفه هستند، افزود: اما یکی از بزرگترین مشکلات به مطالبات آن‌ها برمی‌گردد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: یکی از راه‌های پرداخت مطالبات پیمانکاران در استان دریافت اسناد خزانه توسط پیمانکاران است.

فدایی افزود: اما اقبال و رویکرد خوبی از سوی پیمانکاران نسبت به پرداخت اسناد خزانه نداشته‌ایم و در کشور جز سه استان آخر هستیم.

وی گفت: برای نمونه در جنوب کرمان تاکنون 128 میلیارد تومان اسناد خزانه دریافت کرده‌اند و همچنین پیمانکاران آن‌ها از روز اول پای کار آمدند و مطالبات خود را وارد سامانه کردند.

این مسؤول گفت: در حالی که برخی از استان‌ها تا 300 میلیارد تومان مطالبات خود را وارد سامانه وزارت راه و شهرسازی کردند اما ما تنها دو میلیارد تومان وارد سامانه کرده‌ایم.

فدایی تصریح کرد: آن قدر تلاش کردیم تا توانستیم 22 میلیارد تومان اسناد خزانه تا پایان سال گذشته دریافت کرده و بخشی از مشکلات پیمانکاران را برطرف کنیم.

وی در ادامه با بیان این که باید کارها در پروژه‌های راه‌سازی استان به صورت اصولی و بر اساس قانون و نظم باشد، تصریح کرد: در حال حاضر نقشه دو کیلومتر کار را به پیمانکار می‌دهیم تا بروند و کار کنند و پس از اتمام کار نقشه دو کیلومتر دیگر را در اختیار آن‌ها می‌گذاریم و دیگر مانند گذشته نیست که بعد از خاکبرداری، پروژه را تعطیل کنند.

ارسال نظرات