شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص عدم اجرای قانون اعطای وام 10 میلیونی به زوجین جهت تسهیل ازدواج توسط مقامات مسؤول نامه سرگشاده‌ای را به نمایندگان منتخب دور دهم مجلس شورای اسلامی نگاشته است.
کد خبر: ۸۶۸۳۳۶۳
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص عدم اجرای قانون اعطای وام 10 میلیون تومانی به زوجین جهت تسهیل ازدواج توسط مقامات مسؤول بانک مرکزی و مسؤولان اجرایی نامه سرگشاده‌ای را به نمایندگان منتخب دور دهم مجلس شورای اسلامی نگاشته است.

در بخشی از این نامه آمده است: از آنجا که کشور ما بر اساس اسلامیت و جمهوریت بنا شده است، اگر بخواهد در عرصه‌های مختلف اجتماعی متعالی شود باید به نقش خانواده که هم بسیار مورد توجه اسلام بوده و هم اساس جامعه و جمهوریت آن است، نگاه هوشمندانه و آگاهانه داشته باشد.

در این نامه آمده است: متاسفانه به گفته مسؤولان مربوطه در حال حاضر 12 میلیون نفر جوان مجرد و در سن ازدواج در کشور وجود دارد که 4 میلیون نفر آنها بالای 28 سال سن دارند که خود حدیث مفصل بخوانید از این مجمل.

در این نامه خطاب به نمایندگان مجلس دهم آمده است: منتخبین محترم مردم به اقتضای جایگاه رفیع قانونگذاری در نظام مقدس اسلامی، قطعا قانون اساسی جمهوری اسلامی و مصوبات قانونی مجلس باید به عنوان مرجع نهایی تصمیم سازی مد نظر قرار گرفته شود و صد البته نحوه عملکرد شما در تحقق نقش حقیقی مجلس به عنوان راس همه امور در نظام اسلامی موثر خواهد بود و در باب موضوعی مهم، و متاسفانه مورد غفلت مسؤولان، نکاتی را یادآور می‌شویم.

در بخش دیگری از نامه ذکر شده است: استحضار دارید که قانون اعطای وام 10 میلیونی به زوجین جهت تسهیل ازدواج در تاریخ 28/1/95 به تصویب نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی رسیده اما متاسفانه بانک مرکزی و مسؤولان اجرایی مربوطه هنوز به دلایلی همچون نبود اعتبار و تسهیلات از اجرای قانون سرباز زده‌اند و این در حالی است که هم اکنون عده زیادی از زوجین در صف انتظار وام سه میلیونی قبلی معطل مانده‌اند و هیچ نهاد مسؤولی پاسخگوی این مسأله فراموش شده نیست.

در این نامه آمده است: از سوی دیگر، این روزها شاهد انتشار مستندات و مدارکی هستیم که نشان دهنده اعطای مبالغ هنگفت به مدیران و معاونین برخی نهادها و وزارتخانه‌ها است.

مضاف بر اینکه طبق گزارش شماره 14455 مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، وام اعطایی به مدیران و کارکنان بانکی، با شرایط ویژه‌ای از جمله، بازپرداخت 15 ساله، مبالغی تا سقف 100 میلیون تومان، پرداخت می‌شود که خود نشانه تبعیض آشکار در سیستم بانکی و درجه‌بندی مردم در حق استفاده از خدمات نظام اسلامی است.

در نامه بسیج دانشجویی آمده است: با توجه به آنچه که اشاره شد و همچنین وجود موارد مشابه پیگیری و حساسیت همه ما و شما مسؤولان امری واجب به نظر می‌رسد چرا که تلقی تقسیم جامعه به دوگانه مرفهین بی‌درد و قشر آسیب‌پذیر محق محرومیت، در اندیشه مردم، خیانت به مبانی اصیل انقلاب اسلامی است و با روح عدالت اجتماعی در تناقضی آشکار است.

ارسال نظرات