یک کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: ممکن است اصلاح طلبان در یک معامله سیاسی، با قبول ریاست لاریجانی، کمیسیون­ های مهم مجلس از جمله کمیسیون امینت ملی و کمسیون اصل90 را در اختیار بگیرند.
کد خبر: ۸۶۸۳۳۴۳
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، رجبعلی بازیاد در گردهمایی سیاسی کارکنان بسیج ناحیه مقاومت بسیج میثم مشهد با اشاره به سخنان حضرت امام خامنه ­ای (حفظه الله تعالی) در جمع دانشجویان دانشگاه امام حسین (ع) بیان داشت: مقام معظم رهبری با توجه به هجمه‌های دشمن در تمامی جنبه­ های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، ابلاغ جهاد کبیر نموده ­اند؛ همچنین معظم له در سخنان اخیرشان در جمع خبرگان همه را توصیه به انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردند، نمودند.

وی در ادامه، با اشاره به اتمام برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری و در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال آینده، بیان داشت: جریان انقلابی باید با استفاده از درس‌­های انتخابات برگزار شده، برای انتخابات آینده برنامه‌ریزی کند.

بازیاد با اشاره به نتایج انتخابات در شهرهای تهران و مشهد، تحلیل نتایج انتخابات این دو شهر را هم از لحاظ وزن سیاسی نمایندگان این دو شهر و هم تعیین استراتژی آینده جریان انقلابی، بسیار با اهمیت دانست.

این کارشناس سیاسی با طرح این پرسش که چرا در مشهد تمامی نمایندگان از جریان انقلابی و در تهران تمام کرسی­‌ها به اصلاح­ طلبان رسید، گفت: علت پیروزی جریان انقلابی در مشهد، استفاده از روش سنتی، چهره­ به­ چهره و استفاده از ظرفیت مساجد بود در حالی که اصلاح­‌طلبان در تهران از روش­های نوین استفاده کرده، و این عامل موفقیت آنها بود. لذا استفاده از هر دو روش را برای انتخابات آینده بسیار تاثیرگذار بیان کرد.

وی در ادمه به آسیب شناسی تبلیغات اصولگرایان در تهران پرداخت و در این زمینه تصریح کرد: انتخاب شعار و رنگ نامناسب از دلایل شکست اصول­گریان در تهران بود؛ انتخاب شعار تبلیغاتی باید طوری برگزیده شود که دغدغه مردم و جنبه اعتراضی داشته باشد.

بازیاد در ادمه به سوالات حاضرین پاسخ داد و در بحث ریاست مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه احتمال ریاست آقای لاریجانی به سه دلیل بیشتر از عارف است، گفت: حمایت اصول­گرایان از ریاست آقای لاریجانی، تمایل دکتر روحانی به وی جهت جلوگیری از قدرت گرفتن اصلاح­ طلبان و نیز عدم اطمینان اصلاح ­طلبان به توانایی دکتر عارف در اداره مجلس از جمله این دلایل است.

وی ادامه داد: از این رو  ممکن است اصلاح طلبان در یک معامله سیاسی، با قبول ریاست دکتر لاریجانی، کمیسیون­ های مهم مجلس مثل کمیسیون امینت ملی و کمسیون اصل90 را در اختیار بگیرند که این موضوع می­ تواند در عمکرد مجلس آینده بسیار موثر باشد.

این کارشناس سیاسی در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با دیدار فائزه هاشمی با سرکردگان فرقه ضاله بهائیت، این اقدام را هنجارشکنی دیگر در شکستن خطوط قرمز نظام توسط وی دانست.
ارسال نظرات
پر بیننده ها