یکی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس بیان داشت: دولتمران جمهوری اسلامی ایران می‌توانند با پشتوانه معنوی، دفاعی و امنیتی که دستاورد خون شهدا است در مقابل استکبار جهانی بایستند و جامعه امام زمانی باید ظلم ستیز وحامی مظلوم باشد.
کد خبر: ۸۶۸۳۳۳۲
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سرهنگ خسروی در یادواره 8 شهید روستای شیخلو تربت جام با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حماسه فتح خرمشهر در عمليات بيت المقدس(1361) گفت: بزرگترین پیام یادواره شهدا؛ برجسته شدن فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر، نعمت امنیت، استقلال و آزادی ایران اسلامی است.

وی با بیان این که همه بر سر سفر شهدا مُنعمیم افزود: انسان با تأثیر پذیری از فرهنگ ایثار در"یادواره شهدا" از خواب غفلت بیدار می شود، بنابراین گرامیداشت یاد وخاطره شهدا برای بازماندگان این قافله، دلدادگان و عاشقان راه شهادت، نفع و سود بیشتری نسبت به شهدا دارد.

وی با اشاره به فرازی از فرمایش گهربار رسول اکرم (ص) مبنی بر این که  زیاد"یاد مرگ" کنید خاطر نشان کرد: مرگ انسان ها متفاوت است و تنها مرگی که به سعادت و رستگاری ختم می‌شود؛ جهاد و شهادت در راه خدا و ارزش های ناب اسلامی است.

راوی دفاع مقدس تصریح کرد: امروز توانمندی و تفکر جهادی رزمندگان اسلام در مقابله با مستکبرین، مرزهای جهانی را درنوردیده و موجب تقویت جبهه های مقاومت اسلامی در منطقه شده است.

وی گفت: امروز بسیجیان مدافع حرم که مظلومانه شربت شهادت می نوشند، با توکل به خدا، تفکراسلام ناب محمدی(ص) و فرهنگ انتظار هیمنه داعش، تکفیر و سلفی ها را در سوریه و عراق در هم کوبیدند و باعث عزت و اقتدار جهان اسلام شدند.

وی با اشاره به فرهنگ انتظار و مهدویت ابراز داشت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب به عنوان یک فقیه بصیر و اسلام شناس با پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و رشادت و جانفشانی شهدا والامقام یک گام به سمت ظهور نزدیک تر شدیم.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که خط ومشی رهبری برگرفته از فرهنگ مهدویت است و استکبار جهانی از منتظر واقعی به شدت می ترسد اظهار کرد: در عصر غیبت گوش به فرمان ولی امر مسلمین به عنوان نایب "عام" امام زمان(ع)، باید گام ها را یکی پس از دیگری تا تحقق ظهور مهدی عدالت گستر محکم برداریم .

وی امید به آمریکا وبرجام را ناشی از کم بصیرتی برخی مسئولان دانست تأکید کرد: دولتمران جمهوری اسلامی ایران می توانند با پشتوانه معنوی، دفاعی و امنیتی که دستاورد خون شهدا است در مقابل استکبار جهانی بایستند و جامعه امام زمانی باید ظلم ستیز و حامی مظلوم باشد.

وی اضافه کرد: یکی از کارهای مهم فرهنگی که اقدام و عمل مسئولانه می طلبد، الگو سازی و الگوشناسی از سبک وسیره شهدا در دفاع مقدس و جبهه های مقاومت اسلامی است که امید و توکل به خدا و امام زمان(عج) را در دل های منتظران زنده می کند.

خسروی یاد آورشد: هر مسئولی که از رهبر معظم انقلاب فاصله گرفت و تابع محض ولی فقیه نبود، به جای اقدام وعمل مسئولانه درحل مشکلات مردم، به دشمن چراغ سبز نشان می دهد و این یک خیانت بزرگ محسوب می شود.

در خور ذکر است؛ این محفل معنوی با شعر خوانی در رثای شهیدان و مداحی ادامه داشت و در پایان از یک بسیجی مدافع حرم و8  خانواده معظم شهید روستا شیخلو تجلیل شد.

گفتنی است: همزمان با نیمه شعبان وسالروز حماسه فتح خرمشهر؛ با حضورعلمای شیعه واهل سنت، مسئولان اجرایی،فرماندهان نظامی وانتظامی، خانواده شهدا وایثارگران در آیینی ویژه یاد و خاطره 8 شهید روستای شیخلو گرامی داشته شد.

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها